حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهندس مقصود آذری نسب مدیر اجرایی شرکت فولادسازان عصر تاوریژ: در سال جهش تولید نیازمند حمایت های دولت جهت تولید قطعـات راهبردی در شرکت فـولاد سـازان عصر تاوریژ هستیم

شناسه : 32960 23 آوریل 2020 - 16:08 863 بازدید

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری گردیده است نشریه کاریران بر خود وظیفه دانسته در راستای حمایت از تولید داخلی و انعکاس اهداف و برنامه ها، عملکرد و تلاش های بی وقفه صنعتگران استان و بررسی مشکلات پیش پای تولید پای محبت بزرگ مردان عرصه صنعت و تولید […]

مهندس  مقصود آذری نسب مدیر اجرایی شرکت فولادسازان عصر تاوریژ:  در سال جهش تولید نیازمند حمایت های دولت جهت تولید قطعـات راهبردی در شرکت فـولاد سـازان عصر  تاوریژ هستیم
پ
پ

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری گردیده است نشریه کاریران بر خود وظیفه دانسته در راستای حمایت از تولید داخلی و انعکاس اهداف و برنامه ها، عملکرد و تلاش های بی وقفه صنعتگران استان و بررسی مشکلات پیش پای تولید پای محبت بزرگ مردان عرصه صنعت و تولید نشسته و در این راستا به وظیفه خود، هر چند اندک در قبال سربازان اقتصادی کشور عمل نماید در این راستا در این شماره پای صحبت مدیران لایق شرکت فولادسازان عصر تاوریژ که توانسته‌اند گام های موثری را در جهت احیای این شرکت برداشته و حرکتی موثر را در جهت تولید داخلی آغاز نمایند نشسته‌ایم که گزیده‌ای از آن تقدیم خوانندگان عزیز می گردد.

مهندس مقصود آذری نسب لیسانس متالوژی و کارشناس حوزه ریخته‌گری، فعالیت خود را در این حوزه ازسال۷۳در شرکت موتوژن تبریز آغاز نمود ایشان پس از دو سال تلاش در این مجموعه و اندوختن تجربیات لازمه، در شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز آغاز به کار نموده و ۲۳ سال در این شرکت مسئولیت های متعددی را عهده دار گردیدند که از اهم این مسئولیت ها می توان به مدیریت کنترل کیفی، مدیریت فنی و مهندسی، مدیر ارشد تولید و در نهایت معاونت اجرایی مدیر عامل این شرکت اشاره نمود. این مدیر صنعتی لایق پس از سالها تلاش در عرصه تولید و صنعت و ادای وظیفه به عنوان سربازصنعتی و اقتصادی این مرز و بوم از شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز بازنشسته گردیده و با کوله باری از تجربه از ۶ ماه قبل به عنوان قایم مقام مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت فولاد سازان عصر تاوریژ انتخاب گردیدند.
مهندس آذری نسب در گفتگو با سردبیر نشریه کاریران با بیان اینکه تولید قطعات پیچیده با ارزش افزوده بالا از مهمترین اهداف شرکت فولاد سازان عصر تاوریژ است.به سوالات زیر پاسخ دادند.
لطفاً در خصوص شرکت فولاد سازان عصر تبریز و عملکرد خود طی ۶ ماهی که به عنوان مدیریت اجرایی این مجموعه فعالیت خود را آغاز نموده اید توضیح دهید؟
شرکت فولاد سازان عصر تبریز از سال ۹۳ تولید خود را آغاز نمود و در ابتدای تولید را از شمش فولاد شروع کرد و سپس به قطعه سازی روی آورد ولی متاسفانه نتوانست آن طور که باید مجموعه پیشرفت نمایند و در نهایت در شهریور ۹۸ مالکیت شرکت تغییر یافت و مالکین و سهامداران جدید عهده دار مسئولیت شرکت شدند و در آن زمان بنده را به عنوان مدیریت اجرایی شرکت انتخاب نمودند و به لطف الهی پس از استارت کارها گام‌های بزرگی در این مجموعه برداشته شد توانستیم طی ۲ ماه با تحقیقات لازمه و بهره‌وری، تولید را از نظر وزنی به سه و نیم برابر قبل و از نظر ریالی به ۴ برابر افزایش دهیم.
این شرکت در قیاس با سایر شرکت‌های خصوصی مزیت و نقاط قوت های زیادی را دارا می باشد. چه میتوان به نکات زیر اشاره نمود:
۱) دارابودن سیستم بازیافت ماسه و استفاده دوباره از آن که در هیچ شرکت خصوصی دیگر نظیر ندارد.
۲) تولید گاز co2
۳) وجود تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاه های آنالیز
۴) ۲ کوره ۲ تنی
۵) کارگاههای قالب‌گیری تا ۲ تن
۶) دستگاه شات بلاست قطعات و سنگ زنی
۷) تولید همزمان قطعات فولادی و چدنی
در این مجموعه اعم از: فولاد ساده کربنی، فولاد مقاوم در مقابل حرارت، فولاد منگنزی، فولاد مقاوم در برابر سایش، فولاد مقاوم در برابر خوردگی جهت مصرف صنایع نفت و پتروشیمی و تولیدات چدنی اعم از: خاکستری، نشکن، مانیبل، چدن های آلیاژی و نایهارد.
قبل از شهریورماه و روی کار آمدن مالکین جدید، متاسفانه ۶۰ درصد تولیدات شرکت به صورت ضایعات بود و اکنون به همت تلاش و کوشش همکاران و استفاده از علم و تجربه در کنار این تلاش ها توانستیم ضایعات شرکت را به ۵ درصد کاهش دهیم این در شرایطی است. که در اکثر ریخته گری های مطرح کشورکه درزمینه تولید قطعات فولادی فعالند این رقم بالاتر از ۵ درصد می‌باشد.
در خصوص مشکلات مالی به جای مانده از قبل طی ۶ ماه چه اقداماتی از سوی هیئت مدیره جدید و مدیران مجموعه صورت پذیرفته است؟
در بحث مالی، به لطف الهی توانستیم فروش شرکت را ماهانه از ۷۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون تومان ارتقا دهیم، متاسفانه این شرکت از قبل بدهی های متعددی داشته که این بدهی ها از بدهی به اشخاص گرفته و معوقات پرسنل را نیز شامل می‌گردید، ۲۰ نفر از پرسنل از مجموعه طلبکار بودند که توانستیم ۸۰% طلب آنها را تسویه نماییم و ۲۰ درصد باقیمانده که ۵ نفر می باشند توافق نموده ایم که تا انتهای سال طلب آنها را به صورت اقساطی پرداخت نماییم و نزدیک به ۴۰۰ میلیون از مطالبات پرسنل قبلی به لطف الهی تسویه گردیده است.
و اکنون با ۲۸ پرسنل به صورت یک شیفته کار می‌کنیم و اخیراً نیز با صنایع نفت و پتروشیمی قراردادهای خوبی منعقد نموده ایم و انشالله در سه ماهه نخست سال دوشیفت کار خواهیم کرد و پرسنل را به ۴۰ نفر افزایش خواهیم داد و در نظر داریم در نیمه دوم سال اشتغال زایی خوبی را انجام داده و پرسنل را به ۶۰ نفر افزایش دهیم و درسال جهش تولید پیرو فرامین مقام معظم رهبری افتخار آن را داریم که بتوانیم برای جوانان این سرزمین اشتغالزایی خوبی ایجاد نماییم.
رمز موفقیت خود را در چه می دانید؟
مطالعه و تحقیق و تجربه از ارکانی هستند که می‌توانند یک مدیر را در اداره یک مجموعه به موفقیت برسانند، بنده در کنار آنکه سال ها در حوزه مدیریت و کارشناسی این امور فعالیت داشتم همیشه مطالعه را سرلوحه کار خود قرار داده ام و به لطف الهی و استفاده از تجربیات گذشته در طول ۲ ماه توانستیم در صد ضایعات تولید شرکت را از ۶۰ درصد به ۵ درصد کاهش دهیم.
استفاده از تجربیات مدیران ارشد همچون مهندس شریعت دوست و دکتر امین زاده در ریخته گری ماشین سازی درسهای فراوانی را به بنده آموخت و این دو بزرگوار الگوی بنده بودند و هستند و اینها رموزی هستند که با تکیه بر آنها توانستیم موفق عمل نمائیم.
امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید نامگذاری شده است از مسئولین محترم چه خواسته هایی در این خصوص دارید؟
حضرت آقا امسال را جهت تولید نامگذاری کرده‌اند و پیرو سال قبل که سال رونق تولید بود و انصافاً حمایت‌های خوبی انجام گرفت باید امسال مسئولین محترم در سیاست‌گذاری‌های کلان خود از حوزه صنعت حمایت نمایند.
در صنعت ما متاسفانه قیمت ضایعات نسبت به ۶ ماه قبل حدود دو برابر شده است و از ۲۹۰۰ تومان به ۵۲۰۰ تومان رسیده است و این باعث می گردد با افزایش هزینه‌ها قیمت قطعات تولیدی بالاتر رود و نتوانیم با کشورهای دیگر در صادرات رقابت داشته باشیم.
از دیگر مشکلاتی که مسئولین باید مد نظر قرار دهند مشکل نقدینگی است که تولید کننده ها با آن مواجه هستند و سرمایه در گردش ندارند دولت محترم باید با حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی و تامین سرمایه در گردش راه را برای تولید بیشتر و تکمیل ظرفیت تولید مهیا سازد.
از دیگر برنامه‌هایی که می‌تواند عامل جهش تولید گردد جلوگیری از واردات است، کالایی که توان تولید آن در نزد صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی است، نباید وارد کشور شوند، در صنعت ما نیز، ورود کالاها و قطعات صنعتی چینی، آفت تولید است چرا که صنعت ریخته گری داخل،ازنظر قیمت تمام شده توان رقابت با چین را ندارد.
مهندس آذری نسب در پایان از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این شرکت به نکات زیر اشاره نمودند:
۱) افزایش ظرفیت تولید به سه و نیم برابر در سال ۹۹
۲) ایجاد بازارهای جدید با افزایش تنوع تولید قطعات
۳) استقرار سیستم نوین مدیریت کیفیت (ایزو سازی)
۴) تولید قطعات پیچیده با ارزش افزوده بالا
۵)افزایش بهره وری نیروی انسانی، انرژی، مواد و تجهیزات سالانه حداقل به میزان ۵ درصد
۶) ورود به بازارهای صادراتی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.