به گزارش تبریزما، حجت‌ الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و رهایی از استکبار است، افزود: مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی پویایی انقلاب را به رخ جهانیان خواهند کشید.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن روز وحدت، همدلی و همبستگی است، اظهار داشت: ۲۲ بهمن یادآور ایثار و شهادت تجلی‌ بخش ولایت بوده و امید است مردم در این روز به وظیفه خود عمل کرده و در راهپیمایی شرکت کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: ملت ایران در ۴۰ سال گذشته با وجود سرما و یخبندان با حضور باشکوه در این راهپیمایی پشتیبانی خود از نظام و انقلاب را به رخ جهانیان کشیده‌اند و باید از آنان قدردانی کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: همزمانی ۲۲ بهمن امسال با ایام چهلم شهید سپهبد قاسم سلیمانی زمینه و انگیزه دوچندان برای مردم می‌تواند باشد تا با حضور عظیم خود در راهپیمایی ضربه کوبنده‌ای بر سیاست های دشمن وارد کنند.

وی یادآوری کرد: با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور هر کس که ایرانی است و ایران، امنیت و اقتدار این کشور را دوست دارد باید در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به پیشگامی مردم آذربایجان در تمام برنامه های انقلاب اسلامی، گفت: همانطور که مردم آذربایجان و تبریز در چند ماه گذشته در همه برنامه ها پیشرو بوده اند امید است در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز برای سایر شهرهای کشور نیز نمونه و سرآمد باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، همچنین با شاره به قرار گرفتن در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است و باید آن را در انتخاب نامزدهای انتخاباتی رعایت کرد.

وی یادآوری کرد: این دوره از انتخابات مجلس از برخی جهات منحصر بفرد بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اولین انتخاباتدر چله دوم و گام دوم انقلاب است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتخابات نوعی مشارکت سیاسی، انقلابی و اجتماعی است، گفت: یکی از  اهداف دشمن در جنگ ترکیبی ۱.۵ سال گذشته فشار حداکثری در ابعاد مختلف به منظور فاصله گرفتن مردم از نظام است تا در نتیجه آن حضور مردم در پای صندوق رای کاهش یابد.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: مجلس یازدهم در حکم سنگ بنای مجالس انقلابی آینده بوده و خشت اول قوه مقننه در گام دوم است و با میزان اعتبار رای بیشتر و ترکیب نمایندگان می‌توان حرکات اسلامی و انقلابی را سرعت بخشد و دشمن را مایوس کرد.

وی اظهار داشت: مجلس یازدهم و چیدمان نمایندگان آن از اهمیت زیاد برخوردار بوده و زیرا این مجلس می تواند تضمین کننده یک دولت جوان حزب‌الهی در آینده باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اقدامات شیطانی دشمن در خصوص انتخابات، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت مجلس یازدهم باید نمایندگان حزب الهی و انقلابی و وفادار به انقلاب و آرمان‌های شهدا و رهبری را انتخاب کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، همچنین با اشاره به ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی، افزود: حرکت شجاعانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ بهمن سال ۵۷ برای بیعت با امام راحل کمر طاغوت و رژیم شاهنشاهی را شکست.

وی با اشاره به افتخارات نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی، یادآوری کرد: پشتیبانی این نیرو از عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، همکاری در آزادسازی خرمشهر و جلوگیری از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در دوران دفاع مقدس و کمک رسانی به مردم آسیب دیده در اثر سیل و زلزله از اقدامات این نیرو است.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: با وحدت نیروهای مسلح شامل سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی می توان اقتدار را در کشور به اوج خود رساند.