حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

لذت سفر در زیباترین فرودگاه های جهان

شناسه : 9476 10 دسامبر 2017 - 7:32 700 بازدید

تبریز ما: امـروزه فـرودگاه هـا بـه یـک بخش ضروری در سـفرهاو کل زندگی ما تبدیل شـده اند. در هـر یک ازپروازهایی کـه درفرودگاه ها صـورت می گیرد، مسـافران حداقـل چنـد سـاعت را درترمینـال هـای فرودگاه سـپری مـی کنند، به همین دلیل اسـت که راحـت بودن ترمینـال فرودگاه ومعمـاری زیبا و جـذابیت آن اهمیـت بسـیاری دارد. […]

لذت سفر در زیباترین فرودگاه های جهان
پ
پ

تبریز ما: امـروزه فـرودگاه هـا بـه یـک بخش ضروری در سـفرهاو کل زندگی ما تبدیل شـده اند. در هـر یک ازپروازهایی کـه درفرودگاه ها صـورت می گیرد، مسـافران حداقـل چنـد سـاعت را درترمینـال هـای فرودگاه سـپری مـی کنند، به همین دلیل اسـت که راحـت بودن ترمینـال فرودگاه ومعمـاری زیبا و جـذابیت آن اهمیـت بسـیاری دارد.

به گزارش تبریز ما، در ایـن مطلـب قصـد داریـم چند مـورد اززیباترین فرودگاه هـای جهان رامعرفی کنیـم. این فرودگاه هـا با ترکیب پیچیـده ای از هنـر، معمـاری و کاربرد سـاخته شـده اند و تنها تماشـای آنها می تواند تمام اسـترس مسـافران بـرای عبوراز درهـا را کاهش دهد.

 

. 1 فرودگاه بین المللی اینچئون، کره جنوبی

فـرودگاه اینچئـون، بزرگتریـن فـرودگاه کـره جنوبـی و یکی از شـلوغ تریـن و زیباترین فرودگاه هـای جهـان اسـت. این فـرودگاه در سـال 2001 میلدی افتتاح شـد و از سـال 2005 به بعد برای چنـد سـال متوالـی بـه عنـوان بهتریـن فـرودگاه جهـان انتخـاب شـد و توانسـت هـر 5 سـتاره را توسـط Skytrax بـه خـود اختصـاص دهـد. همچنیـن فـرودگاه اینچئـون دارای امکاناتی مانند زمیـن گلـف، آب گـرم، خوابـگاه خصوصـی و باغ هـای داخلی اسـت.

2.فرودگاه بین المللی ولینگتون، نیوزلند

 فرودگاه بین المللی ولینگتـون (  (Wellingtonتوسـط یک اسـتودیوی هنری سـاخته شـده و لقب صخره به آن داده شـده اسـت. در سـاخت این فرودگاه از افسـانه هیولاهای دریایی الهام گرفته شـده و به همیـن دلیـل قـرار بود ظاهر ترسـناکی داشـته باشـد اما به یکـی از زیباترین فـرودگاه های جهان تبدیل شـد. نور بیـرون از طریق پنجره های بلند این سـازه به داخـل ترمینـال هـای فـرودگاه وارد می شـود. چوب یکـی از پرکاربردترین مواد در سـاخت این فرودگاه بوده و نمای فوق العاده زیبایی را به آن بخشـیده اسـت.

. 3 فرودگاه بین المللی منارا،مراکش

فـرودگاه منـارای   (Menara )مراکـش در سـال 1952 سـاخته شـد و در اوایل سـال 2000 مورد بازسـازی قـرار گرفت. اگرچه ایـن فرودگاه اصلا بـزرگ و پیچیده نیسـت، امـا با اسـتفاده از طـرح هـای سـنتی عربـی و مدرنیتـه فرانسـوی سـاخته شـده و به یکی از زیباترین فـرودگاه های جهـان تبدیل شـده اسـت.

. 4 فـرودگاه بیـن المللی دنور، ایالـت کلورادوی آمریکا 

فـرودگاه دنـور در سـال 2010 و با اسـتفاده از نمادهـای بسـیاری سـاخته شـد. در سراسـر ایـن سـازه چندیـن نمـاد از نـازی هـا وجـود دارد از جملـه باند فرودگاه که به شـکل صلیب شکسـته طراحـی شـده و یا عکس یک سـرباز نـازی که به کبوتـر صلـح حمله مـی کنـد. در ورودی فرودگاه نیـز یک اسـب دیـده می شـود کـه طبـق کتاب مقـدس مسـیحیان به اسـب آخرالزمـان معروف اسـت. از دیگر نـکات جالب فرودگاه دنـور، وجود یـک قطعـه ی گرانیتی اسـت که افسـانه هایی در مـورد آن وجـود دارد. گفتـه مـی شـود کـه ایـن قطعـه شـامل یک کپسـول زمان اسـت کـه تنها در سـال 2094 بـاز خواهد شـد.

. 5 فرودگاه بیلبائو، اسپانیا

فـرودگاه بیلبائـو در سـال 2010 افتتـاح شـد و یکـی از 6 فـرودگاه سـودآور اسپانیاسـت. ایـن فـرودگاه بـه لا پالومـا (la Paloma )به معنی کبوتـر معـروف شـده، چـرا که ایـن سـازه مانند یـک پرنده در حال پرواز طراحی شـده اسـت.

. 6 فـرودگاه بیـن المللـی کاراسـکو، مونتـه ویدئـوی اروگوئـه

 ایـن ترمینال جدید در سـال 2009 در فرودگاه بیـن المللـی کاراسـکو (Carrasco )توسـط معمـار مشـهور اروگوئـه ای یعنی رافائـل وینولی (Rafael Vinoly )طراحـی شـد. فـرودگاه کاراسـکو بـه نقطـه عطف کشـور اروگوئـه از نظر سـرمایه گذاری، معماری، خدمـات با کیفیت بالا، تکنولـوژی و نـوآوری تبدیل شـده اسـت.

 

. 7ترمینـال TWA درفرودگاه بین المللی جان اف کندی، نیویورک آمریکا

در فـرودگاه بیـن المللـی جان اف کنـدی، یک ترمینال به شـکل بـال مرغ دریایـی در حال پرواز سـاخته شـد. ایـن مرکـز پـرواز زیبا کـه TWA نـام دارد در چنـد فیلـم هالیوودی ماننـد “اگه می تونـی منـو بگیـر” بـا بـازی لئونـاردو دی کاپریـو دیده شـده اسـت.

. 8 ترمینـال 4 فـرودگاه بیـن المللـی مادریـد- باراخـاس، اسـپانیا

 ایـن ترمینـال فـرودگاه بـا ترکیبی از سـادگی، سـازگاری، اسـتحکام و انعطـاف پذیـری سـاخته شـده تـا آرامش را بـه مسـافران انتقال دهـد. در سـاخت ایـن ترمینـال از مـواد سـازگار بـا محیط زیسـت از جملـه فوالد یکپارچـه و بامبو اسـتفاده شـده و بـرای روشـنایی داخـل آن سـعی شـده کـه تا جـای ممکـن از نور طبیعی اسـتفاده شـود. فرودگاه آدولفوسـوارز مادرید- باراخاس در سـال 1931 تاسـیس و در سـال 2006 بازسـازی شـد و در حـال حاضـر بـرای سـفرهای مسـتقیم بـه آمریـکای التیـن مـورد اسـتفاده قـرار مـی گیرد.

 

. 9 فرودگاه شنژن چین

 فرودگاه شـنژن توسـط دو معمار ایتالیایی طراحی و سـاخته شـده اسـت. این فرودگاه، سالانه میزبان بیـش از 32 میلیـون مسـافر اسـت و بـه عنـوان یکـی از زیباتریـن فـرودگاه هـای جهان شـناخته می شـود . ترمینال شماره  3  آن  در حدود ۱.۵ کیلومتر تونل است که به نظر می رسد انگار وزش باد به آن فرم بخشیده و تداعی کننده تندیس هایی است که در قالب اشکال ارگانیک و طبیعی ساخته شده اند.

 .10فرودگاه چانگی، سنگاپور

 سنگاپور چانگی حاصل یک طرح بلند پروازانه و گسترش آن در سال 2000 است. در داخل استفاده از گیاهان طبیعی از ویژگی های بارز است. نورگیرهای این فرودگاه که به شکل بال پروانه هستند به خوبی برای روشنایی فضای داخلی استفاده شده و میزان حرارت توسط سنسورهای برنامه ریزی شده کنترل می شود. فضای سبز عمودی پنج طبقه ملقب به دیوار سبز تکمیل کننده عناصر طبیعی به کار رفته در این فرودگاه است.

نگارنده: مهراب محرابی

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.