حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

طراحی ساخت دستگاه ترمیم حرارتی آسفالت در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

شناسه : 10756 14 ژانویه 2018 - 8:04 741 بازدید

‌تبریز ما: با تلاش پژوهشگران یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، دستگاه ترمیم حرارتی و بازیافت گرم درجای آسفالت برای نخستین بار در خاورمیانه طراحی و ساخته شد. به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، نیما مردانی، یکی از مجریان این طرح اظهار داشت: روسازی راه‌ها به‌طور […]

طراحی ساخت دستگاه ترمیم حرارتی آسفالت در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
پ
پ

‌تبریز ما: با تلاش پژوهشگران یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، دستگاه ترمیم حرارتی و بازیافت گرم درجای آسفالت برای نخستین بار در خاورمیانه طراحی و ساخته شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، نیما مردانی، یکی از مجریان این طرح اظهار داشت: روسازی راه‌ها به‌طور دائم در اثر تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیکی، تغییر دما و میزان رطوبت فرسوده شده و دچار نقایص و خرابی‌هایی  چون ترک‌ها، تغییر شکل‌ها و … می‌شوند که با توجه به محدودیت سرمایه و بودجه در کشور و نیز به‌منظور حفاظت از سرمایه‌های موجود، نگهداری رویه‌های آسفالتی امری لازم و ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه در دنیا با توجه به انواع خرابی‌های روسازی روش‌های متعددی جهت ترمیم عیوب ازجمله: چاله پرکنی، وصله و پاره عمقی، تزریق فشاری و استفاده از صفحات گرم‌کن به کار گرفته می‌شوند، تصریح کرد: در همین راستا به دلیل هزینه بسیار پایین‌تر، امکان ترمیم در تمام فصول سال، کاهش مصرف قیر و آسفالت، دوستدار محیط‌زیست و ترمیم ضدآب، بدون درز و دست‌انداز و … استفاده از صفحات گرم کن از روش‌های مورد تائید و تأکید سازمان بزرگراه‌های فدرال امریکا و وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی این تکنولوژی پرکاربردترین تکنولوژی ترمیم عیوب روسازی آسفالت در اروپا و امریکا بوده و شرکت آراز ماشین به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده این دستگاه‌ها در ایران و خاورمیانه اقدام به طراحی و تولید دستگاه‌های ترمیم حرارتی آسفالت با استفاده از صفحات گرم کن در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی کرده است.

مردانی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: این دستگاه ها برای ترمیم انواع عیوب روسازی آسفالت از جمله انواع برآمدی یا گودافتادگی نوارهای حفاری، شیار شدگی و موج افتادگی آسفالت، قیرزدگی، ترمیم سطوح منهول و انواع چاله بخصوص چاله های پر از آب در فصل زمستان کاربرد اساسی دارند.

این محقق تاکید کرد: از جمله مهمترین مزایای این شیوه نسبت به روش های مرسوم ترمیم در ایران: حذف فرآیند برش، تخریب و نخاله برداری، استفاده از تراشه های آسفالت تراش به عنوان مواد اولیه ترمیم و بازیافت کامل و درجای آسفالت، دوست دار محیط زیست، کاهش میزان مصرف قیر و آسفالت تا 60 درصد، کاهش هزینه تمام شده ترمیم تا 75 درصد و ارائه ترمیمی کاملا مسطح، ضد آب، بدون درز و دست انداز با طول عمر بیش از 3 برابر روش های معمول است.

مردانی اضافه کرد: این دستگاه ها علاوه بر ترمیم آسفالت کاربرد کاربرد وسیعی در یخ زدایی اضطراری معابر دارند.

جواد احمدی، یکی دیگر از مجریان این طرح گفت: در حال حاضر این دستگاه ها توسط شرکت آراز ماشین مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در 3 مدل متفاوت برای استفاده شهرداری ها، راهداری ها و پیمانکاران آسفالت با حجم و کاربری متفاوت طراحی و ساخته می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدل TB2000 کوچکترین دستگاه ترمیم حرارتی ساخت شرکت آراز ماشین است که بر روی شاسی مجزا ساخته شده و به صورت تریلی توسط خودرو یدک کش حمل می گردد، افزود: این دستگاه دارای هیتری با سایز  125×170 سانتی متر ( با قابلیت روشن شدن 4 بلوک بصورت مجزا ) با مداومت کاری 8 تا 16 ساعت است که مجهز به بالابر اتوماتیک سیلندرهای سوخت، سیستم کنترل هوشمند، ژنراتور برق با قابلیت تامین برق سایر تجهیزات، چراغ ها و علایم هشدار دهنده، کنترلر لیزری دمای سطح آسفالت  است.

احمدی، دستگاه ترمیم حرارتی مدل TB4000 را از دیگر مدل این دستگاه بیان کرد و یادآور شد: مدل TB4000 بر روی شاسی وانت نیسان نصب می گردد. این دستگاه دارای هیتری با سایز  230×180 سانتی متر ( با قابلیت روشن شدن 4 بلوک بصورت مجزا ) با مداومت کاری 10 تا 24 ساعت است.

به گفته وی مجهز به فلاسک هیتر دار آسفالت، مخزن قیر، کمپتور، بالابر اتوماتیک سیلندرهای سوخت، سیستم کنترل هوشمند، ژنراتور برق با قابلیت تامین برق سایر تجهیزات، چراغ ها و علایم هشدار دهنده، کنترلر لیزری دمای سطح آسفالت  از دیگر قابلیت های این مدل است.

این پژوهشگر اضافه می کند: مدل F4000 مدل فوق آپشن دستگاه های TB4000 است که علاوه بر دارا بودن تمام امکانات فوق مجهز به دستگاه برش، جوش، دستگاه تخریب، کمپرسور هوا، رنگ پاش و سیستم پاشش پیستوله ای قیر است که با پاشش بهینه قیر تا 65 درصد در مصرف قیر صرفه جویی می کنند.

به گفته وی این دستگاه ها مجهز به سیستم پیشرفته GPS+ است که مالک دستگاه را قادر می سازد به صورت آنلاین موقعیت دستگاه را روی نقشه مشاهده کرده و همزمان از دستگاه گزارش عملکرد تهیه کنند.

احمدی گفت: این دستگاه به منظور ارائه یک پکیج کامل واکنش سریع در مواقع بحران و ترمیم آسفالت و یخ زدایی اضطراری طراحی و ساخته می شوند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.