حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

انجام بررسی‌ها و مطالعه باستان‌شناسی دو دوره مفرغ و آهن شهرستان ورزقان

شناسه : 7050 05 اکتبر 2017 - 5:45 240 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از انجام بررسی ها و مطالعه باستانشناسی دو دوره مفرغ و آهن شهرستان ورزقان خبر داد. به گزارش تبریز ما، مرتضی آبدار  با اعلام این مطلب افزود: مطالعات و بررسی های باستان شناسی شهرستان ورزقان برای اولین بار با مجوز رسمی از پژوهشگاه […]

انجام بررسی‌ها و مطالعه باستان‌شناسی دو دوره مفرغ و آهن شهرستان ورزقان
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از انجام بررسی ها و مطالعه باستانشناسی دو دوره مفرغ و آهن شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش تبریز ما، مرتضی آبدار  با اعلام این مطلب افزود: مطالعات و بررسی های باستان شناسی شهرستان ورزقان برای اولین بار با مجوز رسمی از پژوهشگاه میراث فرهنگی به سرپرستی دکتر نوبری باستان شناس برجسته کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدرس تهران آغاز و در حال انجام است. 

 وی گفت: این پروژه به مدت پنج سال به منظور بررسی فرضیه گسست دو دوره مفرغ  و آهن در شهرستان های ورزقان، هوراند، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند و جلفا اجرایی خواهد شد. 

 آبدار اظهار کرد: با توجه به پیشینه و قدمت تاریخی شهرستان ورزقان این بررسی های صورت گرفته بیشتر در محوطه های باستانی متعلق به عصرآهن و مفرغ و به ویژه شناسایی دوره های متعلق به اوراتو با هدف مستندنگاری انجام می گیرد. 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: در این منطقه پروژه قلعه سیقندل، مربوط به عصرآهن و دوره اورارتویی مورد بررسی قرار گرفته و حفاری و کاوش های باستان شناسی انجام گرفته است. 

 وی همچنین متذکر شد: از امروز کاوش و حفاری های کورگان های محوطه روستای رواندق در این شهرستان آغاز گشته و تا یک ماه این کاوش ها ادامه خواهد یافت. 

 گفتنی است شهرستان ورزقان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری از مرکز استان یعنی شهر تبریز قرار داد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.