حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نام دهقان فدکار به عنوان یکی از نمادهای ارزنده رشادت و جوانمردی، ماندگار است

شناسه : 9395 08 دسامبر 2017 - 11:49 465 بازدید

[ad_1] تبریز ما: با حضور اقشار مختلف شهروندان مجلس یادبود زنده‌یاد ازبرعلی حاجوی معروف به «دهقان فداکار» برگزار شد. به گزارش تبریز ما، در اين مراسم که ظهر امروز در مسجد آیت‌الله شهیدی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار تبریز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، […]

نام دهقان فدکار به عنوان یکی از نمادهای ارزنده رشادت و جوانمردی، ماندگار است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: با حضور اقشار مختلف شهروندان مجلس یادبود زنده‌یاد ازبرعلی حاجوی معروف به «دهقان فداکار» برگزار شد.

به گزارش تبریز ما، در اين مراسم که ظهر امروز در مسجد آیت‌الله شهیدی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار تبریز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران استانی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان به همراه خاندان مرحوم حاجوی حضور داشتند.

اقشار مختلف شهروندان با حضور در مسجد آیت‌الله شهیدی تبریز، خاطره فداکاری تاریخی دهقان فداکار را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی‌شناس، از وعاظ  سرشناس تبریزی در این مراسم، ایثار و جوانمردی را از خصلت‌های والای انسانی توصیف کرد و افزود: برجسته‌ترین فضیلت انسان آن جا ظهور می‌کند که جان خود را نثار راحتی و سلامتی، افراد دیگر می‌کند؛ این رفتار، یادآور سلوک شهادت بزرگان است و تعالیم دینی نیز مکرر بر آن تاکید دارد.

وی ایثار مرحوم حاجوی را در همین ارتباط مورد توجه قرار داد و گفت: مرحوم حاجوی در برهه‌ای از جوانی خود، فضیلت ایثار را ثابت کرده و نام خود را به عنوان یکی از نمادهای ارزنده رشادت و جوانمردی، جاودانه کرد.

موسوی‌شناس با بیان این‌که علی‌رغم گذشت بیش از نیم قرن از آن فداکاری، نام نیک مرحوم حاجوی در دل‌هاست، گفت: در جامعه امروز، بیش از هر زمان دیگری به ازخودگذشتگی و نیکی و مهربانی نیازمندیم و امیدواریم مردانی چون مرحوم حاجوی، الگوی رفتاری زندگی‌مان به خصوص در میان نسل جوان باشد.

همچنین در این مراسم، جمعی از مداحان تبریزی، به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت.

در پایان این مراسم خاندان مرحوم حاجوی، در دیداری کوتاه با مهندس شهین‌باهر، از اهتمام شهرداری تبریز در برگزاری این محفل باشکوه قدردانی کردند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.