حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت احصای نقاط ضعف و قوت شهر در تنظیم برنامه و بودجه سالانه

شناسه : 7755 23 اکتبر 2017 - 10:05 254 بازدید

[ad_1] تبریز ما: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم احصای نقاط ضعف و قوت شهر در تنظیم برنامه و بودجه سالانه تاکید کرد. به گزارش تبریز ما، غلامحسین مسعودی ریحان، در سمینار تبیین چهارچوبهای تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تبریز،  با بیان این مطلب اظهار داشت: […]

ضرورت احصای نقاط ضعف و قوت شهر در تنظیم برنامه و بودجه سالانه
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم احصای نقاط ضعف و قوت شهر در تنظیم برنامه و بودجه سالانه تاکید کرد.

به گزارش تبریز ما، غلامحسین مسعودی ریحان، در سمینار تبیین چهارچوبهای تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تبریز،  با بیان این مطلب اظهار داشت: بدون تشخیص و احصای نقاط ضعف و قوت شهر نمی‌توان بودجه دقیقی نوشت؛ از این رو، در آستانه تدوین برنامه و بودجه سالانه شهر، از شهرداری می‌خواهیم تحلیلی از وضعیت کلی ضعف و قوت شهر را به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه دهند.

وی تصریح کرد: باید ببینیم بهره‌وری‌مان چگونه است  و برای چه آماری می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم؟

وی با اشاره به تاثیر نیروی انسانی در عملیاتی‌شدن برنامه شهر، گفت: نیروی انسانی اگر با عزت نفس و تکریم، مدیریت شود، طبیعی است که انگیزه بیشتری برای خدمتگزاری خواهد داشت و بهره‌وری وی نیز بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این‌که رفتار حاکمیتی، در مواجهه با ساختار سازمانی شهرداری دوگانه است، گفت: متاسفانه آن‌جا که صحبت از هزینه‌کرد است، حاکمیت، شهرداری را  به عنوان یک نهاد مستقل می‌شناسد؛ اما وقتی صحبت از وظایف و پاسخگویی به مطالبات و انتظارات پیش می‌آید، حاکمیت، بحث نظارت بر شهرداری را مطرح می‌کند.

وی تصریح کرد:نظارت بر شهرداری، بدون این‌که هزینه‌ای برای حمایت از این نهاد، اختصاص داده شود، منطقی نیست؛ نظارت بر وظایف اجرایی، وقتی معنی دارد، که با پشتیبانی مالی همراه باشد.

وی متذکر شد: ساختار شورا هم در این بحث، نارسایی‌هایی دارد؛ متاسفانه کارکرد شوراها بیشتر محدود به شهرداری شده و از سایر وظایف حکمرانی شهر فاصله گرفته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد برنامه و بودجه سال 97، عدالت و بهبود کیفیت زندگی را در جهت‌گیری شهر تقویت کند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.