حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ارائه سازوکار مناسب برای تمرکز مدیریت سرمایه گذاری از ضرورت‌های هر سازمانی است

شناسه : 10647 11 ژانویه 2018 - 6:45 213 بازدید

تبریز ما: رییس کمسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز گزارش چهار ماه این کمسیون را ارائه داد. به گزارش تبریز ما، غلامسحسین مسعودی ریحان، رئیس کمیسیون سرمایه گذری و  بهبود فضای کسب و کار طبق این گزارش استفاده از یافته‌های هوشمند و شرکت های دانش بنیان را نیاز امروز […]

ارائه سازوکار مناسب برای تمرکز مدیریت سرمایه گذاری از ضرورت‌های هر سازمانی است
پ
پ


تبریز ما: رییس کمسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز گزارش چهار ماه این کمسیون را ارائه داد.

به گزارش تبریز ما، غلامسحسین مسعودی ریحان، رئیس کمیسیون سرمایه گذری و  بهبود فضای کسب و کار طبق این گزارش استفاده از یافته‌های هوشمند و شرکت های دانش بنیان را نیاز امروز حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

مسعودی ریحان سازوکار مناسب برای تمرکز مدیریت سرمایه گذاری را از ضرورت‌های هر سازمانی است، دانست و افزود: نگاه دولتی به سرمایه گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است.

وی افزود: املاک، مهم‌ترین سرمایه شهرداری است و از این رو، بانک اطلاعات املاک باید در دسترس همگانی یا حداقل متولیان امر برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری باشد.

مسعودی ریحان با بیان اینکه  نیازمند نقشه راه مشخص و فلوچارت اجرایی مدون در شهرداری برای جذب سرمایه گذاری هستیم، تصریح کرد: نگاه سنتی به مقوله سرمایه و بکارگیری سرمایه های خرد در پروژه های شهری منسوخ شده است و باید به فکر ایده‌های هوشمند باشیم.

رییس کمسیون سرمایه گذاری گفت: وجود مراکز متعدد تصمیم گیری و بروکراسی شدید اداری، از موانع توسعه سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: علیرغم برداشت های متفاوتی که اعضای کمیسیون از مفهوم اطلس سرمایه گذاری و سازوکارهای تهیه و تدوین آن دارند اما بر ضرورت تهیه آن به عنوان نقشه راهی برای هدفمند کردن و سازگار کردن امر سرمایه گذاری با نیازهای مدیریت شهری تبریز تاکید دارند.

مسعودی ریحان تصریح کرد: در طی سال های گذشته پروژه های بزرگ و کوچک متعددی توسط شهرداری تبریز به روش مشارکت مدنی یا BOT انجام گرفته است.

رییس کمسیون سرمایه گذاری افزود: با توجه به آیین نامه مصوب 5 آذرماه 96 شورا در ماده 28 به کمیسیون ها اجازه داده شده است تا نسبت به تشکیل کمیته های تخصصی اقدام  کنند. در این چارچوب تعداد 5 کمیته به برای این کمسیون پیش بینی شده است.

وی  کمیته ارزیابی وضع موجود و چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری ، کمیته تدوین ابزارهای تامین سرمایه، کمیته مشارکت های مردمی و جذب سرمایه های خرد ، کمیته فنی و ارزیابی طرح های پیشنهادی جهت طرح در کمیسیون ، کمیته امور بین الملل و جذب سرمایه های خارجی  5 کمیته این کمسیون عنوان کرد.

 مسعودی ریحان، سرمایه گذاری به صورت متمرکز در چارچوب شیوه نامه و تحت نظارت مدیریت سرمایه گذاری شهرداری تبریز را از دیگر  اقدامات پیش روی این کمسیون دانست.

رییس کمسیون سرمایه گذاری افزود: به منظور كاهش بروركراسي اداري و حذف زمان زايد و انجام امورات سرمايه گذاري بصورت تخصصي و حرفه اي، پيشنهاد تمركز تمامي امورات سرمايه گذاري در مديريت سرمايه گذاري شهرداري توسط این کمسیون داده شده است.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.