حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

تعطیلی ادارات تبریز در روزهای پنج شنبه برای کاهش روزهای آلوده بررسی شود

شناسه : 8219 06 نوامبر 2017 - 4:16 257 بازدید

تبریز ما: مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز را یادآور شد و گفت: برخورد قاطع با خودروهای فاقد معاینه فنی، افزایش میزان و حوزه توزیع سوخت یورو ۴ در تبریز و تعطیلی روزهای پنج شنبه باید در دستور بررسی قرار گیرد. حمید قاسمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر […]

تعطیلی ادارات تبریز در روزهای پنج شنبه برای کاهش روزهای آلوده بررسی شود
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز را یادآور شد و گفت: برخورد قاطع با خودروهای فاقد معاینه فنی، افزایش میزان و حوزه توزیع سوخت یورو ۴ در تبریز و تعطیلی روزهای پنج شنبه باید در دستور بررسی قرار گیرد.

حمید قاسمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا را یادآور شد و اظهار کرد: توپوگرافی خاص، تنوع صنایع آلاینده، توسعه شهر و جمعیت شهری، محصور شدن بین دو کوه عینالی و سهند، خشکسالی و ایجاد کانون‌های گرد و غبار و تردد بیش از 900 هزار خودرو در سطح شهر تبریز از دلایل عمده آلودگی هوای شهر تبریز است که باید برای تک تک آنها برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی با اشاره به سهم آلایندگی هر یک از عوامل مؤثر گفت: سهم خودروها 72 درصد، صنایع 21 درصد و منابع ساکن و سایرین 7 درصد است که نیازمند تحلیل و بهبود وضعیت موجود است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی از فعالیت 9 ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در تبریز و پایش لحظه‌ای آلاینده‌های این شهر خبر داد و افزود: کیفیت هوای تبریز بین 92 تا 95 بهبود یافت چراکه با تولید بنزین یورو 4 و توزیع آن تعداد روزهای ناسالم تبریز در سال کاهش یافت.

وی با مقایسه وضعیت هوای 8 کلانشهر کشور، وضعیت تبریز را با 108 روز “پاک” رکورد دار کلانشهرها عنوان کرد و ابراز داشت: در مجموع هوای “پاک” و “سالم”، سرانه بالای فضای سبز شیراز باعث شده که این شهر در مجموع وضعیت بهتری داشته و تبریز در رتبه دوم قرار گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه صنایع استان را ملزم به استفاده از فیلترهای مناسب کرده‌ایم ادامه داد: افزایش توزیع سوخت یورو 4، محدود کردن توزیع سوخت مازوت در 30 کیلومتری تبریز و محدودیت استقرار صنایع در این محدوده 30 کیلومتری، الزام نیروگاه‌ها به استفاده از سوخت گاز به جای مازوت، ارتقای کیفی و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از جمله اقدامات صورت گرفته در مسیر کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز است.

وی راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز را یادآور شد و گفت: برخورد قاطع با خودروهای فاقد معاینه فنی، افزایش میزان و حوزه توزیع سوخت یورو 4 در تبریز، تعطیلی روزهای پنج شنبه و برقراری سرویس ادارات به ویژه در نیمه دوم سال برای کاهش تردد خودروها و تأمین اعتبار برای استمرار مطالعه سالانه فهرست منابع انتشار آلاینده باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.