حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

منتخب تبریز برای تصدی گری بلدیه چه خواهد کرد؟

شناسه : 6680 24 سپتامبر 2017 - 11:42 159 بازدید

تبریز ما: اعضای شورای شهر تبریز امروز با انتخاب گزینه تخصص گرا، متعهد و عملگرا به عنوان شهردار تبریز بعد از جلسات متعدد غیر رسمی، بزرگترین تصمیم خود را گرفتند. تبریز امروز بیش از هر چیزی نیازمند پیشرفت و آبادانی است و در این راستا انتخاب گزینه ای متخصص و متعهد که در عمل نیز […]

منتخب تبریز برای تصدی گری بلدیه چه خواهد کرد؟
پ
پ


تبریز ما: اعضای شورای شهر تبریز امروز با انتخاب گزینه تخصص گرا، متعهد و عملگرا به عنوان شهردار تبریز بعد از جلسات متعدد غیر رسمی، بزرگترین تصمیم خود را گرفتند.

تبریز امروز بیش از هر چیزی نیازمند پیشرفت و آبادانی است و در این راستا انتخاب گزینه ای متخصص و متعهد که در عمل نیز توانمندی های خود را در مسئولیت های مختلف به خوبی نشان داده است بیشتر اهمیت خود را نمایان می کند.

داشتن تهعد یکی از اصلی ترین و برجسته ترین ویژگی‌ ها برای شهردار محسوب می شود و به نظر می رسد یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های شورای پنجم در انتخاب شهردار و رسیدگی به مشکلات شهری توجه به متعهد بودن شهردار بوده است.

 آنچه مسلم است این است که شهرداری می‌تواند شهر را به بهترین  اداره کند که چند ویژگی برجسته از جمله تعهد لازم نسبت به خواسته‌های مردم و فضای شهری داشته باشد، خود را ملزم و متعهد به خدمت به شهروندان بداند و نیرو و انرژی لازم برای انجام امور را داشته باشد.

می گویند که از شهید چمران سئوال کردند  که آقای دکتر تقوا بالاتر است یا تخصص؟ شهید چمران فرمودند تقوا بالاتر است! ولی اگر کسی تخصص کاری را نداشته باشد و منصبی را قبول کند قطعاً انسان “بی تقوایی” است!

بی شک اثرگذاری تعهد مدیران بر تهعد سازمانی در برابر شهروندان و عملکرد شغلی کارکنان یک مجموعه غیر قابل انکار و غیر قابل کتمان است و در این راستا تعهد مدیریت در چگونگی ارائه خدمات به شهروندان و کارکنان بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی تأثیر دارد.

سمت های متعدد اجرایی ومدیریتی شهردار منتخب تبریز در مناسب مختلف نشان از تجربه و توانمندی بالای وی در مسائل شهری و اجتماعی است.

منتخب اعضای شورای شهر تبریز برای هدایت سکان اجرایی تبریز چه کسی است یک شهردار شهرساز و متخصص شهرسازی که سابقه درخشان مدیریتی، اجرایی و تصمیم گیری در مدیریت شهری داشته باشد می تواند شهر را به سمت توسعه و آبادانی سوق دهد.

سوابق اجرایی و مدیریتی متعدد شهردار منتخب تبریز شورای اسلامی شهر تبریز در سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی، شورای عالی کارشناسان قوه قضاییه، شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، جامعه مهندسان شهرساز، شهرداری باسمنج، کمیته فنی میراث فرهنگی استان و کمیسیون های تاثیرگذار شورای شهر تبریز از جمله کمیسیون تحقیق و نظارت، توافقات و همچنین مشاور معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان شرقی، کمیته تدوین برنامه ریزی بازسازی وکمیته نظارت واجرای ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و دهها مرکز حساس مدیریت شهری و اداری نشانگر اشراف و توانمندی نامبرده در مدیریت شهری است.

در کنار آن سوابق علمی و تحقیقاتی شهردار منتخب تبریز نیز قابل توجه است: عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته بررسی پروژه های تحقیقاتی شورای اسلامی شهر تبریز، کمیته سیاستگذاری اولین همایش ملی نگاهی نوبه شهرسازی امنیت وپیشگیری ازوقوع جرم در فضاهای شهری،  چهارمين كنگره معماري وشهرسازي ايران، ارائه دهها مقاله علمی به سمینارهای معتبر و تخصصی در کنفرانس های ملی و بین المللی، همکاری گسترده در انجام مطالعات وضع موجود مرحله اول قطار شهری تبریز، نیز از قسمتی از سوابق علمی شهردار منتخب تبریز است.

شهردار منتخب تبریز در طول شورای چهارم یکی از اثرگذارترین افراد شورا در تصویب و اجرای پروژه های ماندگار شهری بوده است و نگاه تخصصی و مردم محور وی به امور شهری در طول دوره چهارم شورای شهر مشهود بوده است.

حضور و ارتباط ایرج شهین باهر در طول شورای چهارم در مناطق محروم کم برخوردار شهر و آشنایی با مشکلات و کمبودهای این مناطق از یک سو آشنایی نامبرده با انتظارات شهروندان از مجموعه مدیریت شهری و شهرداری نوید بخش دوران جدیدی در اداره کلانشهر تبریز را می دهد.

 توجه ویژه به مناطق کم برخوردار، توسعه علمی و اصولی شهر، ایجاد زیرساخت های گردشگری و تعامل و ارتباط سازنده با سایر ارگانها از موضوعاتی بوده است که شهین باهر در طول شورای چهارم در سخنرانی های متعدد خود به آنها توجه داشته است.

 علی عباسی

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.