حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

احداث ایستگاه قطار شهری علت انتقال درختان جوان خیابان عباسی

شناسه : 9670 16 دسامبر 2017 - 7:58 270 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به احداث ایستگاه شماره ۱۴ خط دوم قطار شهری تبریز، از انتقال درختان خیابان عباسی به محدوده جنگل‌کاری آرپا‌دره‌سی، با مصوبه کمیسیون ماده ۵ خبر داد. به گزارش تبریز ما، محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه […]

احداث ایستگاه قطار شهری علت انتقال درختان جوان خیابان عباسی
پ
پ

تبریز ما: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به احداث ایستگاه شماره ۱۴ خط دوم قطار شهری تبریز، از انتقال درختان خیابان عباسی به محدوده جنگل‌کاری آرپا‌دره‌سی، با مصوبه کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش تبریز ما، محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه عمرانی مربوط به ایستگاه شماره ۱۴ خط دوم مترو، ۷۰ اصله درخت این محدوده که عمدتاً درختان جوان محسوب می شوند،  مطابق قانون اصلاح حفظ و گسترش فضای سبز و با رعایت ضوابط دقیق فنی، جابه‌جا شده تا به امید خدا شاهد ادامه رشد و حیات این درختان در به محدوده جنگلی آرپا‌دره‌سی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضاً جابجایی درختان، در نگاه شهروندان فهیم و دوستداران طبیعت، قطع کلی درختان و از بین رفتن آنها تلقی می‌شود؛ این در حالی است که عمده درختان انتقال یافته در پارک‌های تازه‌تاسیس، به حیات خود ادامه می‌‌دهند و بعلاوه، در سال‌های اخیر، هیچ‌ دستور و مصوبه‌ای جهت از بین رفتن هیچ درختی صادر نشده است.

به گفته حسن زاده ، بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۷ آئین نامه اجرایی قانون اصلاح حفظ و گسترش فضای سبز تحت شماره  ۱۲۵۶۶۹/۱۲ موضوع جا به جایی درختان آخر خیابان عباسی (میخک) انجام یافت.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز متذکر شد:  محدوده ایستگاه‌های مترو، از سال‌ها پیش مشخص شده و تغییر در محل آن‌ها، غیرممکن است؛ از این رو، انتقال درختان، به عنوان تنها راهکار فنی و عملیاتی، اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به این‌که سازمان پارک‌ها و فضای سبز تمام ظرفیت‌های خود را برای حفاظت از فضای سبز در مقابل طرح‌های عمرانی در بر گفته است، اظهار داشت: با این حال، همان‌طور که اشاره شد، برخی پروژه‌های کلان، از سال‌ها پیش، در طرح‌های مهم توسعه شهری، تثبیت شده و  قابلیت تغییر ندارند؛ در چنین مواردی، «انتقال درختان» به عنوان یک راهکار فنی، در تمام شهرها پذیرفته شده و سازمان پارک‌ها نیز این راهکار را با حداکثر کیفیت فنی، اجرا می‌کند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز جزو اولویت‌های مدیریت کلانشهر تبریز است، تصریح کرد: در دوره های گذشته شاهد تغییر کاربری حدود ۳۶۰ هکتاری بوده ایم که این امر در سال های اخیر و حال حاضر، به صفر رسیده است.

حسن‌زاده تاکید کرد: سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تمام تلاش خود را جهت افزایش میزان فضای سبز تبریز به کار خواهد بست و در این راه از عموم شهروندان دغدغه‌مند تقاضا دارد این سازمان را در تحقق دوباره مفهوم «باغ شهر تبریز» یاری کنند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.