حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

حمله سگ به دختر ۴ ساله در کوجووار/شهرداری: به ما مربوط نیست

شناسه : 28726 04 مارس 2019 - 11:37 1111 بازدید

نگرانی ها از وضعیت جمی هلیا کوجووار نام منطقه ای در غرب تبریز است که در تقسیمات سیاسی بعنوان محله ای از محلات قدیم تبریز شناخته میشود ، البته از چند سال پیش. قدمت این منطقه بسیار قدیمی است و زندگی در آن برای صدها سال متمادی جریان داشته است ، تا اینکه دو میهمان […]

حمله سگ به دختر ۴ ساله در کوجووار/شهرداری: به ما مربوط نیست
پ
پ

نگرانی ها از وضعیت جمی هلیا
کوجووار نام منطقه ای در غرب تبریز است که در تقسیمات سیاسی بعنوان محله ای از محلات قدیم تبریز شناخته میشود ، البته از چند سال پیش. قدمت این منطقه بسیار قدیمی است و زندگی در آن برای صدها سال متمادی جریان داشته است ، تا اینکه دو میهمان ناخوانده با بی تدبیری های دولت وقت ، وارد این منطقه میشوند و زندگی را بر کام مردم این منطقه تلخ می کنند، پتروشیمی و پالایشگاه تبریز. این دو با آلودگی های زیست محیطی خود سبب میشوند تا هم ارزش مادی املاک منطقه کاهش یابد و هم بسیاری از اهالی این منطقه برای حفظ سلامتی خود مجبور به کوچ به تبریز شوند. اما زندگی در کوجووار زیر تل بزرگی از بی اعتنایی ها هنوز هم جریان دارد و مشکلات و معضلات آن هم ظاهرا تمامی نخواهد داشت . البته ، تنها مساله کوجوار مشکلات زیست محیطی نیست ، بلکه بخش مهمی از مشکلات این منطقه مربوط میشود به عدم اجرای لایحه مدیریت مناطق الحاقی به کلانشهرها. کوجووار اکنون نه یک محله قدیمی وباستانی نزدیک تبریز ، بلکه به عنوان یکی از محلات پیوسته به کلانشهر تبریز بخشی از منطقه ۷ شهرداری تبریز را شکل میدهد و اتفاقا عمده گلایه های اهالی هم مربوط میشود به بی توجهی های شهرداری منطقه ۷٫ آخرین نمونه از مصایبی که از این بی محلی ها به کوجووار رقم خورده است ، حمله سگ های ولگرد است به یک دختر ۴ ساله و مادرش.
هلیا ۴ ساله به همراه مادرش در راه منزل گرفتار حمله سگ های ولگرد منطقه کوجووار میشوند و دچار این وضعیتی میشود که در تصاویر آزار دهنده مشاهده میشود. سگ ها ، چانه و صورت هلیا را گاز میگیرند و البته مادرش را نیز دچار مصدومیت شدید می کنند و اگر کمک اهالی نبود ، کار این دو شهروند شاید سخت تر میشد.
نگرانی ها از سلامتی هلیا
هلیا و مادرمصدومش ، ساعاتی بعد از حمله سگ ها در بیمارستان کودکان تبریز بستری شده اند تا مورد مداوا قرار گیرند . در مصاحبه با پدر هلیا از او روند مداوای دختر و همسرش را سئوال کردم ؟ وی گفت: صورت و چشم دخترم عمل شده اما در مورد پای او نگرانی های زیادی وجود دارد . او ضمن اینکه از خدمات پزشکی بیمارستان ها رضایت نسبی دارد از برخورد زننده عوامل شهرداری به شدت گلایه می کند ومی افزاید: عوامل شهرداری می گویند ماجرا به ما هیچ ربطی ندارد ، هرجا هم که دستت میرسد برو بگو، ما سگ های ولگرد را به پیمانکار سپرده ایم تا آنها را جمع آوری نماید.
تقویمی ، پدر هلیا با ناراحتی بسیار در حالی که بغض گلویش را فراگرفته است ادامه مید هد ، شهرداری همه چیز ما را تصاحب کرده و هرکاری در کوجووار باید با اجازه انها باشد اما نوبت خدمات دهی که میرسد برخورد دیگری انجام می دهند.
وی درخصوص وضعیت هلیا با اشاره اینکه پای این کودک ۴ ساله نیازمند عمل جراحی است احتمال وارد شدن آسیب های جدی به پای او را به میان می کشد . البته ناراحتی تقویمی بیشتر از این بایت است که تا کنو هیچ مسئولی برای اطلاع از موضوع هم تماسی با این خانواده نگرفته است . وی به هزینه های بالای خدمات پزشکی هلیه هم اشاره می کند و می گوید تا کنون ۲۰ میلیون تومان هزینه شده است و اگر عمل جراحی صورت و پای هلیا را هم در نظر بگیریم ، بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه های پزشکی این مداوا خواهد بود.
وی به تنها مظالبه خود از مسئولین می پردازد و میگوید ، تنها یک خواسته جدی دارم آنهم این است که مسئولین با تدابیر خود مانع از این شوند که فرد دیگری مانند من، با مشاهده وضعیت دخترش گریه هایش بند نیاید.
شهرداری متولی سگ های ولگرد
این که شهرداری وظیفه دارد نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام کند شکی نیست و البته مسئولین این نهاد باید پاسخ دهند که چرا به طرح جمع آوری سگ ها توسط پیمانکار نظارت کافی نداشته اند و اصلا چرا لحن برخورد با مردم در شهرداری این قدر نابسامان است . این در حایل است که بعد از رسانه ای شدن ماجرا ، شهرداری مجبور شده است برای اقناع افکار عمومی اکیپ هایی را به منطقه اعزام نماید تا نشان دهد برای اجرای ماموریت ذاتی خود آمادگی دارد. البته این ناکارآمدی مختص شهرداری نیست اما دراین مورد مشخص شهرداری و یا عوامل تحت نظارت اواست که باید خسارت وارده به آن دو شهروند را جبران نماید.

غلامرضا منصوری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.