حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کاشت نهال و برگزاری جلسات آموزش مفاهیم فضای سبز در سطح مدارس ناحیه 5 تبریز

شناسه : 8243 06 نوامبر 2017 - 9:06 211 بازدید

[ad_1] تبریز ما: در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی آذر، دانش آموزان ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز مکلف شدند آموزش های لازم در زمینه مفاهیم فضای سبز و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت را فرا گیرند. به گزارش تبریز ما، در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی آذر، دانش […]

کاشت نهال و برگزاری جلسات آموزش مفاهیم فضای سبز در سطح مدارس ناحیه 5 تبریز
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی آذر، دانش آموزان ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز مکلف شدند آموزش های لازم در زمینه مفاهیم فضای سبز و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت را فرا گیرند.

به گزارش تبریز ما، در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی آذر، دانش آموزان ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز مکلف شدند آموزش های لازم در زمینه مفاهیم فضای سبز و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت را فرا گیرند.

رای کمیسیون ماده7، حفظ و گسترش فضای سبز شهر تبریز در پی قطع یک اصله درخت در این دبیرستان به گونه ای متفاوت صادر شد.

در راستای فرهنگ سازی هر چه بیشتر در جهت اهمیت حفظ و پاسداری از فضای سبز، به جای برخوردهای قانونی و پرداخت عوارض، رای کمیسیون ماده 7 آئین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب 88/4/20 مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز این بار از جنس فرهنگ و آموزش بود.

بر این اساس، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز موظف شد نسبت به برگزاری جلسات آموزشی به دانش آموزان مدارس ناحیه در راستای ترویج فرهنگ ، تبیین و تفهیم ارزش فضای سبز و خصوصاً درختان، اقدام نماید.

گفتنی است، با ارائه توضیحات مدیر حقوقی ناحیه 5 آموزش و پرورش و مدیر این مدرسه و عدم اثبات وجود نیت عمد از سوی عوامل مدرسه و اظهار ندامت آنها از انجام این عملکرد، مقرر گردید به جهت جایگزینی مجازات قانونی و عوارض مربوطه، مدیریت محترم ناحیه 5 آموزش و پرورش نسبت به برگزاری جلسه ای آموزشی به دانش آموزان مدارس ناحیه علی الخصوص این دبیرستان در زمینه «تبیین و تفهیم ارزش فضای سبز و خصوصا درختان در جایگاه کنونی زندگی بشر» اقدام نمایند.

همچنین مدیر این دبیرستان مکلف به تامین و غرس تعداد یک اصله نهال در محل قطع اشجار و 30 اصله نهال ( با انتخاب نوع گونه توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و به تعداد دو برابر محیط بن درختان قطع شده) توسط دانش آموزان مدرسه و زیر نظر کارشناسان سازمان پارکها در محلی که سازمان پارکها تعیین نماید، می باشد.

خاطرنشان می شود، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و کلیه پرسنل فضای سبز خود را مکلف به صیانت و پاسداری از فضای سبز تبریز دانسته و هر گونه حذف درخت باید با کسب مجوزهای لازم از سوی این سازمان و کمیسیون ماده 7 باشد.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.