حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

نفس کشیدن برای مردمان باغ شهر ایران آرزو شده است

شناسه : 9803 20 دسامبر 2017 - 4:44 230 بازدید

[ad_1] تبریز ما: اگر روزگاری آسمان کبود و گرفته پاییز و زمستان نشانه انتظار برای بارش برف و باران بود این روزها هر صبح که چشم‌مان به آسمان تیره مه گرفته می‌افتد، سمفونی تکراری ِهوای آلوده و وضعیت هشدار با قهوه‌ای رنگی‌هایش دهن‌کجی می‌کند. به گزارش تبریز ما، آلودگی هوا این روزها آنقدر تکراری شده […]

نفس کشیدن برای مردمان باغ شهر ایران آرزو شده است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: اگر روزگاری آسمان کبود و گرفته پاییز و زمستان نشانه انتظار برای بارش برف و باران بود این روزها هر صبح که چشم‌مان به آسمان تیره مه گرفته می‌افتد، سمفونی تکراری ِهوای آلوده و وضعیت هشدار با قهوه‌ای رنگی‌هایش دهن‌کجی می‌کند.

به گزارش تبریز ما، آلودگی هوا این روزها آنقدر تکراری شده است که شاید کمتر کسی حوصله شنیدن درباره آن را داشته باشد، اما چاره‌ای نیست، باید آنقدر گفت و نوشت تا شاید کسی به فکر یافتن راهی برای این معضل بیفتد.

تبریز روزگاری باغ شهر بود اما حالا نه تنها از آن روزها دیگر چیزی باقی نمانده بلکه در گرداب آلودگی هوا نیز گرفتار شده است.

این کلان‌شهر از یک سو به جهت داشتن کارخانه‌های متعدد و از سوی دیگر با افزایش جمعیت در طول سالیان و تعداد خودروها  همچنین مشکل دریاچه ارومیه در همسایگی خود با معضل آلودگی هوا به طور جدی روبه رو شده به طوریکه جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود.

هوای تبریز نزدیک یک هفته تماماً ناسالم بوده است به‌طوریکه پنج روز هشدار و ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است.

شاخص آلودگی هوای تبریز دیروز به ۱۸۰ پی اس آی رسیده است که در سال ۹۶ بیشترین میزان آلودگی بوده و تبریز  امروز برای چهارمین روز متوالی  آلوده‌ترین شهر ایران از لحاظ شاخص آلودگی معرفی کرد.

یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا کاهش تردد  خودروها در تبریز است که به گفته مسؤولان روزانه یک‌میلیون خودرو و موتورسیکلت در تبریز تردد می‌کنند که با کاهش این تردد  می توان بر کاهش آلودگی هوا تاثیر گذاشت اما تصمیمات یک شبه راه حل آلودگی هوای تبریز نیست. امیدواریم مسؤولان امر راه حل اساسی به فکر آلودگی هوای تبریز بکنند.

هوای پاک این روزها تبدیل به خاطره‌ای قدیمی در خاطر ما بدل شده که شاید با ادامه روند فعلی طی سال‌های آینده علاوه برای فراموش کردن رنگ آبی آسمان، با معضلات بیشتری مثل بیماری‌های ناشی از این روزهای مه آلود رو به رو شویم.

مسؤولان این روزها دست به دعا شدند تا با وزش باد و ورود سامانه بارشی آلودگی هوا کاهش یابد در حقیقت به غیر از تعطیلی مدارس کاری از دست‌شان بر نمی‌آید./

منبع: فارس

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.