حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت ایجاد فضای باز شهری در تبریز

شناسه : 10477 06 ژانویه 2018 - 4:33 185 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در حال حاضر شهر تبریز با کمبود فضای بازشهری مواجه است، گفت: از شهردار تبریز خواستار ایجاد فضای باز کافی در شهر هستیم، چرا که این موضوع در حین وقوع حادثه‌ای مانند زلزله برای امداد رسانی و مدیریت بحران، حائز اهمیت است. به گزارش […]

ضرورت ایجاد فضای باز شهری در تبریز
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در حال حاضر شهر تبریز با کمبود فضای بازشهری مواجه است، گفت: از شهردار تبریز خواستار ایجاد فضای باز کافی در شهر هستیم، چرا که این موضوع در حین وقوع حادثه‌ای مانند زلزله برای امداد رسانی و مدیریت بحران، حائز اهمیت است.

به گزارش تبریز ما، علی طوماری در «سمینار تخصصی بررسی و ارزیابی رفتار لرزه ای اجزای سازه ای و غیر سازه ای ساختمان» با بیان این‌که این سمینار با همکاری شهرداری تبریز و اين سازمان، جهت استفاده مهندسان از تجارب زلزله کرمانشاه برگزار شده است، اظهار کرد: علی رغم این‌که این حادثه دارای بار سنگین مالی و تلفات جانی بود ولی دارای تجارب ارزنده و زیادی است که می توان به صورت هوشمندانه از آنها استفاده کرد.  

  وی با بیان این‌که زلزله ی کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتری موجب تخریب صدرصدی 16 هزار واحد مسکونی شد، افزود: در مناطق زلزله زده ی کرمانشاه حدود چهار هزار و 500 مسکن شهری و 11 هزار و 500 مسکن روستایی دچار آسیب شدند. 

  وی با اشاره به این‌که تبریز جزو مناطق زلزله خیز کشور محسوب می شود، عنوان کرد: باید جهت جلوگیری و مقابله با سوانحی مانند زلزله در تبریز، «آیین نامه 2800 طراحی ساختمان در برابر زلزله» بروز رسانی و بازبینی شود تا در حین وقوع زلزله از تلفات مالی و جانی زیاد پیشگیری کنیم. 

  طوماری با بیان این‌که در زلزله ی کرمانشاه دیوارهای جانبی برخی از ساختمان ها واژگون و به طور کامل آسیب دیده بودند، اظهار کرد: از زلزله ی کرمانشاه می‌توان دو تجربه ی فنی و مدیریتی کسب کرد که از جمله این تجربیات، اجرایی و نهادینه کردن مقررات ملی در بین آحاد مردم اعم از فنی و غیرفنی، بازنگری آیین نامه 2800،   ترویج و توسعه ی سبک سازی سازه ها نام برد که ضرورت دارد در این زمینه ها همایش ها و سمینارهای زیادی در تبریز برگزار شود. 

  وی ترویج اقدامات عملیاتی را جهت مدیریت بحران پیش از وقوع زلزله ضروری دانست و گفت: در زلزله ی کرمانشاه با توجه به وضعیت شهرسازی این استان، شهرها دارای فضای شهری مناسب و باز کافی بود که مدیریت بحران در کمک رسانی اولیه و انجام اسکان موقت به طور سریع انجام شد. 

  وی ضمن درخواست از شهردار تبریز جهت ایجاد فضای باز کافی در شهر، عنوان کرد: در حال حاضر شهر تبریز با کمبود فضای باز مواجه است که باید این موضوع  مورد توجه گیرد، چرا که جهت امداد رسانی و مدیریت بحران در حین وقوع سانحه درشهر، با کمبود فضا مواجه خواهیم شد و مسئولان و شهردار بایذ نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. 

  رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که تامین مسکن امن و مقاوم برای مردم در جهان یکی از مهم ترین حقوق شهروندی است، افزود: در زلزله ی اخیر تهران شاهد جستجوی مردم برای فضای امن و باز بودیم چرا که اکثر مردم خانه ی خود را امن نمی دانستند و در خیابان ها به دنبال فضای باز بودند که این امر نیز موجب ایجاد تراکم جمعیت و ترافیک سنگین و تصادفات زیادی را در سطح شهر شده بود.  

  وی ادامه داد: مهندسان باید در ساخت و ساز خانه ها به امن و مقاوم بودن آنها توجه زیادی کنند تا در زمان وقوع سانحه و بحران، خانه های خود را امن بدانند و به آنها پناه ببرند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.