حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دستاوردهای اولین کارناوال گردشگری ایران / رزرو هتل های تبریز توسط گردشگران تابستانی

شناسه : 13368 28 می 2018 - 7:19 321 بازدید

تبریز ما: اولین کارناوال کشور در چهل سال گذشته با اتوبوسهای گردشگری تبریز 2018 تشکیل شده و با سفر به 13 استان و اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری به معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و آثار و محصولات بومی “ایران از دریچه تمدن کهن شهر تبریز” پرداخت. به گزارش تبریز ما، کاروان […]

دستاوردهای اولین کارناوال گردشگری ایران / رزرو هتل های تبریز توسط گردشگران تابستانی
پ
پ

تبریز ما: اولین کارناوال کشور در چهل سال گذشته با اتوبوسهای گردشگری تبریز 2018 تشکیل شده و با سفر به 13 استان و اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری به معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و آثار و محصولات بومی “ایران از دریچه تمدن کهن شهر تبریز” پرداخت.

به گزارش تبریز ما، کاروان سفیران تبریز 2018 روز 5 اردیبهشت همزمان با آغاز این رویداد با صدور دستور رئیس جمهور، با مشارکت شهرداری تبریز، سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب صاحبان صنایع، بخش خصوصی حوزه گردشگری، توسط سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده و به همراه 75 نفر از صاحبان صنایع، هنرمندان صنایع دستی، نمایش و موسیقی استان به معرفی تبریز پرداخت.

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز درخصوص آماده سازی تبریز برای استقبال از گردشگران، گفت: برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در حوزه های مختلف هزینه بالایی انجام شده است، از آماده سازی کالبد فضای شهری تا فضاهای گردشگری، آموزش های شهروندی تا بازسازی اماکن گردش پذیر همچون بازار بزرگ تبریز و نیز در جهت اتمام پروژه های نیمه کاره شهر اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حضور در نمایشگاه های بین المللی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر تبریز برای حضور گردشگران در این سال با تبلیغات تاثیرگذار از دیگر اهداف مدیریت شهری است.

شهین باهر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص رویداد تبریز 2018 اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاقی که در راستای تبریز 2018 محقق شد معرفی تبریز به عنوان یک شهر با ظرفیت‌های گردشگری بالا بود، در سال گذشته تبلیغات زیادی در خصوص تبریز 2018 انجام گرفت که نتایج آن را در افزایش 40 درصدی میزان گردشگران نوروزی شاهد بودیم.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همزمانی نامگذاری سالجاری به نام حمایت از تولید کالای ایرانی، با رویداد بزرگ گردشگری 2018 باعث شد نام کهن شهر تبریز در عرصه گردشگری بیشتر به چشم بخورد، اذعان داشت: ایده سفر کاروان سفیران 2018 برای اولین بار در ایران برنامه ریزی شده بود که با هماهنگی بالا بین استانهای مقصد به خوبی نتیجه داده و اولین دیگری در تاریخ تبریز رقم خورد.

رستمی، تصریح کرد: سیاست تدوین برنامه کاروان 2018 این بود که خواستیم توانمندیهای منطقه را از قالب صداو سیما که مخاطبان محدودتری دارد خارج کرده، به سطح جامعه برده و قابلیتها و پتانسیلهای کهن شهر تبریز را بصورت رو در رو توسط مردم تبریز به مردم دیگر استانها و مناطق بصورت حضوری و واقعی معرفی کرده و بگوئیم در قطع کوچکتر چه جاذبه هایی برای گردشگران در حوزه ها و شاخه های مختلف داریم.

نادر مصطفایی، سرپرست کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 گفت: این کاروان بصورت کارناوال با شعار “ایران فراتر از انتظار” شامل 13 اتوبوس که 10 دستگاه حالت فروشگاه و نمایشگاهی داشتند آغاز بکار کرده و پس از حضور در برنامه شبهای تبریز زنجان در اولین ایستگاه به شهرهای اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، قشم، سیرجان، یزد، مشهد، شاهرود، سمنان، ساری، لاهیجان، اردبیل، سرعین و مشکین شهر سفر کرد.

به گفته سرپرست کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018، عصرها کاروان در شهرهای مقصد اتراق کرده و با حضور 3 گروه هنری موسیقی عاشقی، یک نفر سایاچی (تکم چی) و گروه حرکات موزون، بطور منسجم 4 ساعت برنامه های هنری متنوعی اجرا شده و با شرکت در برنامه های تلویزیونی پخش مستقیم هر شهر از مردم قومیتهای مختلف دعوت به عمل آمد.

گردشگران تبریز برای تابستان برنامه ریزی می کنند

کاروان گردشگری سفیران 2018، در راستای توسعه صنعت توریسم و فرهنگ گردشگرپذیری در کشور با اولویت معرفی پتانسیلهای تاریخی، فرهنگی، اقتصادی تبریز در سفر به شهرهای مختلف کشور به میان مردم رفته و بطور مشترک به اجرای برنامه های متنوعی پرداخته که موجب افزایش شوق و گرایش سفر به آذربایجان در میان قومیتهای مختلف شده است.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز درخصوص تمهیدات ایجاد شده برای خدمت رسانی به گردشگران اظهار داشت: جهت گسترش تسهیلات در اقامتگاه ها، هتل ها و همچنین بازسازی و تجهیز آنها برنامه های مختلفی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شهین باهر در ادامه با اشاره به اشتیاق گردشگران خارجی و داخلی برای بازدید از بازار بزرگ تبریز افزود: بازار تاریخی و ثبت جهانی شده تبریز یکی از مهمترین مکان های ثبت شده گردشگری در جهان است و رونق آن با توجه به قدمت بالایش زبانزد است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های میدانی مسافرانی که به تبریز آمده‌اند از تمیزی، وجود خدمات مختلف و سایر ظرفیت‌های شهر اظهار رضایت کرده‌اند و باید این روند در خصوص توسعه گردشگری در شهر تداوم یابد.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دستگاههای اجرای کشور برای اجرای این برنامه هم افزایی خوبی داشته اند، گفت: رویداد گردشگری تبریز 2018 با هدف اصلی معرفی تبریز در کل کشور شکل گرفته که با هماهنگیهای ایجاد شده دستگاههای اجرایی در آذربایجان شرقی و دیگر استانها به طور شایسته ای همراهی کرده و در توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری در کشور همت ورزیدند.

رستمی با یادآوری اینکه با تصمیم سازمان میراث فرهنگی براساس شعار “جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنیم” برنامه های رویداد تبریز 2018 در راستای توسعه صنعت توریسم در کشور در تمام استانها اجرا شد، خاطرنشان کرد: کاروان سفیران گردشگری در شهرهای مقصد ضمن نصب استندهایی با شعار و تصاویر جاذبه های تبریز به اجرای برنامه پرداخته و پتانسیلهای منطقه را معرفی کردند.

سرپرست کاروان تبریز 2018 با بیان اینکه تبریز شهر اولینهاست و ما تلاش کردیم برگ زرین دیگری در دفتر اولینهای تبریز اضافه کنیم، خاطرنشان کرد: این اولین کارناوال در تاریخ کشور بود و دستاردهای این سفر را نیز به مرور خواهیم توانست با گرمتر شدن هوای بهشتی آذربایجان و آمادگی مناظر و جاذبه های گردشگری برای پذیرایی، میزبان خوبی برای میهمانانمان باشیم.

مصطفایی درخصوص ابراز تماس مردم دیگر استانها برای سفر به تبریز گفت: چون در غرفه های این کاروان، صنایع دستی و سوغات آذربایجان با قیمت بسیار پایین تولیدی ارائه می شد انگیره ای برای جذب مخاطبان شده و از طرف دیگر رفتار حرفه ای اعضای کاروان، اجرای مرتب برنامه گزینه هایی بود که باعث می شد مردم شهرهای مختلف، تبریز را در لیست سفر و سیاحت خود درج کنند.

سرپرست کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 تاکید کرد: از مردم تبریز و آذربایجان می خواهم همانطوری که از سالهای گذشته با شعار هر تبریزی یک میزبان آماده شده اند در عمل نیز خونگرمی زبانزد خویش را نشان دهند که تبریزی و آذربایجان چقدر می تواند میزبان خوبی باشد.

کاروان 2018 در مسیر جاده ابریشم به معرفی تاریخ تبریز می پردازد

یکی از هتلداران بزرگ تبریز نقل می کرد: روز گذشته خانواده ای از بوشهر که با دیدن برنامه های کاروان سفیران گردشگری 2018 برای سفر به تبریز مشتاق شده اند، تماس گرفته و برای ایام تابستان اسکان یک هفته ای رزرو کردند.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز تصریح کرد:  افزایش 40 درصدی گردشگر و همچنین پرشدن 80 درصد ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی نشانگر اثرگذاری تبلیغات انجام گرفته حول محور تبریز 2018 و جذب توریست بوده است.

شهین باهر گفت: مطمئنا در تابستان امسال بالای 120 درصد ظرفیت هتل ها مسافر و توریست خواهیم داشت که این مسئله نویدگر این است که بحث گردشگری جای خود را در شهر باز می کند.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه، برنامه جدید سازمان مرکز برای مسیر جاده ابریشم با شعار “ایران فراتر از انتظار” با هدف اصلی معرفی تبریز طراحی می شود، گفت: با توجه به اینکه تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، برنامه باید با امکانات ویژه ای تدوین شود.

وی افزود: تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده و بر این اساس پتانسیلهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و توریستی ایران با محوریت این کهن شهر با شعار “ایران از دریچه تبریز” معرفی می شود.

 

**********

ناهید زمانی

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.