حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نوروزی: قانون اصلاح نشود، استقلال شهرداری ها زیر سوال می‌رود

شناسه : 12073 01 مارس 2018 - 4:43 221 بازدید

تبریز ما: شهردار اصفهان گفت: در صورت عدم اصلاح صحیح قانون شهرداری ها در آینده با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهیم شد. به گزارش تبریز ما به نقل از خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنج شنبه) در نود و پنجمین اجلاس کلانشهرهای کشور اظهار کرد: میزبانی سومین جلسه کلانشهرها پس از تهران و […]

نوروزی: قانون اصلاح نشود، استقلال شهرداری ها زیر سوال می‌رود
پ
پ


تبریز ما: شهردار اصفهان گفت: در صورت عدم اصلاح صحیح قانون شهرداری ها در آینده با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنج شنبه) در نود و پنجمین اجلاس کلانشهرهای کشور اظهار کرد: میزبانی سومین جلسه کلانشهرها پس از تهران و مشهد به اصفهان رسید، امید است در این نشست دستاوردهای خوبی در راستای توسعه شهرها کسب کنیم.

وی ادامه داد: با برقراری تعامل بین کلانشهرها، می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در همه شهرها فراهم کنیم، همچنین شرایط خوبی برای دریافت فاینانس‌ و تسهیلات بانکی از بانک مرکزی از سوی شهرهای دیگر کشور به غیر از تهران ایجاد می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح گسترش روابط فرهنگی کلانشهرها در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، محیط‌زیست می‌تواند نقش بسیار مهمی در انسجام ملی داشته باشد، گفت: برای اینکه بتوانیم وارد یک منظومه تعاملی در حوزه روابط نظام مند شویم، باید از سیاست‌های جزئی‌نگر پرهیز شود.

وی اضافه کرد: در اصفهان سازمان فاوا با هزینه‌های بالا شکل گرفته، اما اگر در این حوزه در کل کشور موضوعات واحد و برنامه های یکسان در نظر گرفته شود، می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و تجمیع اطلاعات را شاهد باشیم، در این راستا راه اندازی “تالار مونیتورینگ” بسیار کمک کننده است.

نوروزی با اشاره به لزوم بررسی تصمیم‌گیری در مورد ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها، اظهارکرد: طرح‌ها و لوایحی همچون مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار که در مجلس و دولت مطرح شده، باید بررسی تا یک انسجام مناسب بین همه کلانشهرها ایجاد شود.

وی افزود: در ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مربوط به سال ۱۳۳۴،  ۲۵ وظیفه بر عهده شهرداری هاست، اما نهادها در حال حاضر ۴۰۰ وظیفه را برعهده دارند، بنابراین اگر برای اصلاح قانون در مجلس مداخله نکنیم، استقلال شهرداری‌ها زیر سوال می رود، از این رو پیشنهاد می‌شود این موضوع پیگیری شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مطالبات شهرداری‌ها از وزارت کشور و نهادهای مختلف باید بررسی شود، گفت: جرایم رانندگی در حال حاضر بر حسب جمعیت استان‌ها تقسیم می‌شود در حالی که ممکن است برخی از شهرها منبع درآمدی حاصل از جرایم رانندگی را نداشته باشند که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

نوروزی از وجود مشکلات بسیار در زمینه نیروهای انسانی شهرداری‌ها خبرداد و اظهارکرد: هم اکنون با قوانینی روبرو هستیم که بسیار قدیمی است و با نظام هماهنگ پرداخت‌ها متناسب نیست و این موضوع، چگونگی برخورد با نیروهای قراردادی و پیمانی را به خصوص در شهرهایی که با دو تا سه برابر نیروهای مازاد روبرو هستند با چالش بزرگی روبرو کرده است.

وی افزود: متاسفانه هسته گزینش در شهرداری‌ها وجود ندارد و این مهم در استانداری‌ها انجام می شود، همچنین در شهرداری‌ها هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نداریم و هر دو موضوع در استانداری انجام می‌شود در حالی که شهرداری باید در این رابطه به استقلال دست یابد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال‌ها پیش قانونی به عنوان شفاف‌سازی تصویب شده اما اجرایی نشده است، گفت: شهرداری اصفهان در دوره جدید خود به عنوان نخستین نهاد، مشاوری برای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد تعیین کرده زیرا اعتقاد داریم هرچه بتوانیم شفاف‌تر باشیم و در زمینه های قراردادها شفاف‌تر عمل کنیم، فساد کمتر می‌شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.