حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

محدودیت اجرای عملیات نمک پاشی با توجه به تبعات زیست محیطی/لزوم مشارکت شهروندان در تسهیل ترددها

شناسه : 9017 26 نوامبر 2017 - 3:45 181 بازدید

تبریز ما: معاون خدمات شهری شهردار تبریز گفت: با محدود کردن عملیات نمک پاشی در زمان بارش برف، می توان حجم بالایی از هزینه های ناشی از تبعات زیست محیطی آن را کاهش داد. به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی با اشاره به اینکه 400 سال طول می کشد تا تاثیر مخرب آب های […]

محدودیت اجرای عملیات نمک پاشی با توجه به تبعات زیست محیطی/لزوم مشارکت شهروندان در تسهیل ترددها
پ
پ

تبریز ما: معاون خدمات شهری شهردار تبریز گفت: با محدود کردن عملیات نمک پاشی در زمان بارش برف، می توان حجم بالایی از هزینه های ناشی از تبعات زیست محیطی آن را کاهش داد.

به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی با اشاره به اینکه 400 سال طول می کشد تا تاثیر مخرب آب های زیر زمینی آغشته به نمک از بین برود افزود: از امسال اجرای عملیات نمک پاشی به غیر از مواقع بحرانی و در مسیرهای حساس، محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر، مصرف نمک جامد برای مقابله با یخزدگی خیابان های تبریز کاهش پیدا کرده و استفاده گسترده از محلول های حاوی نمک قبل و بعد از بارندگی در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز قرار گرفته است.

برزگر جلالی متذکر شد: با اجرای طرح محدودیت نمک پاشی علاوه بر تبعات زیست محیطی هزینه های قابل توجه ناشی از تخریب آسفالت، جداول و فضای سبز کاهش پیدا می کند.

معاون شهردار تبریز همچنین از احداث ایستگاه های بارگیری محلول نمک در مناطق دهگانه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها دو ایستگاه به این منظور در تبریز وجود دارد.

مسعود برزگر جلالی تصریح کرد: مشارکت مردمی در موفقیت اجرای این طرح تاثیر زیادی دارد و ضرورت دارد هنگام بارندگی از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

جلالی همچنین خواستار رعایت شهروندان و عدم انداختن زباله های خود در داخل جوب های سطح شهر تبریز شد و افزود: با توجه به شیب تبریز به سمت غرب، هنگام بارش ها با پدیده گرفتگی جوب های خیابان ها مخصوصا در محدوده مرکزی شهر روبرو هستیم و این موضوع درصد بالایی از انرژی و زمان عملیات خدماتی شهرداری تبریز را به خود اختصاص می دهد.

وی تجهیز ناوگان خدمات شهری تبریز را یکی دیگر از راه کارهای افزایش میزان حجم و کیفیت خدمات شهری عنوان کرد و گفت: شهرداری مشهد در حال حاضر دارای 98 خودروی نمک پاش است در حالی که شهرداری تبریز تنها دارای از 12 خودرو نمک پاش بهره مند است.

جلالی با بیان اینکه اینکه شهر تبریز دارای آب هوای سرد کوهستانی است، افزود: میزان خسارات ناشی از بارش های سنگین برف، تبریز را به مرز وقوع بحران می رساند، ضرورت دارد شهرداری تبریز از سیستم مکانیزه و تجهیزات کامل و به روز خدمات شهری بهره مند شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.