حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

خلاق ترین شهرهای جهان و دلایل دریافت این عنوان

شناسه : 9030 26 نوامبر 2017 - 7:09 434 بازدید

تبریز ما: این سالها عبارت جدیدی به ادبیات علوم شهری اضافه شده است که هر روز شناخته شده تر و جا افتاده تر می شود؛ شهر خلاق. به گزارش تبریز ما، امروزه ایده خلاقیت و نوآوری در مسائل و مدیریت شهری از یک عنوان صرفا خوش کلاس و شیک به یک جزء لاینفک شهرهای مدرن […]

خلاق ترین شهرهای جهان و دلایل دریافت این عنوان
پ
پ

تبریز ما: این سالها عبارت جدیدی به ادبیات علوم شهری اضافه شده است که هر روز شناخته شده تر و جا افتاده تر می شود؛ شهر خلاق.

به گزارش تبریز ما، امروزه ایده خلاقیت و نوآوری در مسائل و مدیریت شهری از یک عنوان صرفا خوش کلاس و شیک به یک جزء لاینفک شهرهای مدرن تبدیل شده است. شهرهای مدرن جهان سالهاست که با ایده های نو و مبتکرانه خود ، انقلابی در حیات شهری بوجود آورده اند و اینگونه است که دیگر کمتر کسی یافت می شود که معنی مفاهیمی چون شهر سبز، شهر هوشمند، انرژی های تجدید پذیر و … را نداند.

در ذیل به مثالهایی از خلاق ترین شهرهای جهان و چرایی انتخاب آنها اشاره می کنیم:

وین اتریش: به مدت چندین سال به عنوان پرکیفیت ترین شهر جهان برای زندگی معرفی شده است که علت این مسئله وجود سیستم حمل و نقل بسیار مدرن، موزهای بسیار معروف، برگزاری بیشترین تعداد کنفرانس و نشست های بین المللی، وآب و هوای  بسیار پاکیزه می باشد. این شهر همچنین از بهترین  سیستم برنامه ریزی شهری  بهره مند است.

هلسینکی فنلاند: این شهر لیست بلندبالایی از سیستم های حمل و نقل فوق العاده مدرن و خلاقانه را دارا بوده و در حقیقت به مسافر این اجازه را می دهد که در سریعترین و راحت ترین حالت آنلاین ، سریعترین  و ارزانترین و پرکیفیت ترین مسیر و وسیله مسافرت درون شهری و بین شهری را انتخاب کند.

هنگ کنگ ، این شهر برترین شهر دنیا از منظر تعداد ساختمان های بلند مرتبه به ازای واحد سطح آن است. شهر هنگ کنگ که بعضی اوقات پایتخت مالی دنیا هم نامیده می شود 1268 آسمان خراش دارد که بیش از دو برابر بیشتر از دومین شهر بلند مرتبه ساز جهان است.

سن خوزه کالیفرنیا: این شهر به نوعی برترین شهر دنیا از منظر تعداد شهروندان علمی و آینده نگر است، بدین ترتیب که هر سال حدود 5000 پتنت( حق ثبت اختراع) به ازای هر یک میلیون شهروند آن ثبت جهانی می شود. طبیعی است که وجود این تعداد متفکر و مخترع تاثیرات خود را در همه ابعاد مدیریت شهری نمایان ساخته است.

دبی امارت متحده عربی: این شهر معرف خلاقانه ترین سازه ها و معماری های جهان می باشد.ساخت جزیره های مصنوعی، آسمانخراش های بسیار بلند مرتبه( تا 160 طبقه)، و ساختارهای که برای اولین بار در سطح جهان  در این شهر احداث می شوند، این شهر را به یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای جهان هم تبدیل کرده است.

مونیخ آلمان: در کنار دیگر مظاهر شهری مدرن، مونیخ بنا دارد تا سال 2025 کاملا به انرژی پایدار دست یابدو این کار از مجرای جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژهای تجدید پذیر خورشیدی و بادی عملی خواهد شد و این شهر تا بحال بیش از 40% این مسیر را پیموده است.

سنگاپور جمهوری سنگاپور: این شهر دارای پیشرفته ترین   زیرساختارهای شهری از جمله فرودگاه های بزرگ، بوستان ها،  هتل و سالن های سینما، سیستم حمل و نقل پیشرفته بوده و البته یکی از سبزترین شهرهای جهان به کمک تکنولوژی شهر های سبز  می باشد.

آمستردام هلند: این شهر به شهر دوچرخه هم معروف است ،چرا که حدود 40 % کل مسافرت های درون شهری آن به کمک دوچرخه ها انجام می پذیرد. آب و هوای پاکیزه و ترافیک روان از جمله مزایای این دوچرخه دوستی مردم آمستردام است.

ترجمه: رضا عالش زاده

http://www.architecturendesign.net/the-18-most-innovative-cities-on-earth

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.