حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

موسیقی عاشیقی پس از پیروزی انقلاب از انزوا بیرون آمد

شناسه : 14033 18 جولای 2018 - 6:46 547 بازدید

تبریز ما:پیشکسوت موسیقی عاشیقی و دارنده نشان هنری درجه یک کشور با بیان اینکه پیش از انقلاب نمی‌توانستیم فعالیت هنری انجام دهیم و مانع رفتن ما به مراسم‌های رسمی می‌شدند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی موسیقی عاشیقی را از انزوا بیرون آورد. به گزارش تبریز ما، عاشیق حسن اسکندری در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی […]

موسیقی عاشیقی پس از پیروزی انقلاب از انزوا بیرون آمد
پ
پ


تبریز ما:پیشکسوت موسیقی عاشیقی و دارنده نشان هنری درجه یک کشور با بیان اینکه پیش از انقلاب نمی‌توانستیم فعالیت هنری انجام دهیم و مانع رفتن ما به مراسم‌های رسمی می‌شدند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی موسیقی عاشیقی را از انزوا بیرون آورد.

به گزارش تبریز ما، عاشیق حسن اسکندری در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار، با ستودن اقدام حوزه هنری استان در برگزاری چنین برنامه‌ای برای موسیقی عاشیقی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تحول بزرگی در این رشته از هنر ایجاد شد و نظام جمهوری اسلامی دست ما را گرفت.
وی اضافه کرد: این گونه بود که مردم با هنرمندان موسیقی عاشیقی ارتباط مستقیم برقرار کردند.
استاد پیشکسوت موسیقی عاشیقی ادامه داد: اقدام حوزه هنری آذربایجان شرقی در برگزاری گردهمایی‌های ماهانه موسیقی عاشیقی قابل تقدیر بوده و حمایت این مجموعه از موسیقی عاشیقی، بسیار امید بخش است.
اسکندری افزود: در بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار از اشرف حسین پور، پیشکسوت موسیقی عاشیقی، تجلیل شد و این قدردانی نکته قوت این گردهمایی‌ها است، زیرا تکریم از مقام پیشکسوت را به جوانان یادآوری می‌کند.
دارنده نشان درجه یک هنری کشور تشریح کرد: اگر چه حمایت مادی از موسیقی عاشیقی خوب است، اما ماندگار نیست؛ مهم حمایت معنوی است که این رشته از موسیقی ر ا در طول زمان دوام می بخشد و بر ماندگاری موسیقی عاشیقی تاثیرگذار است.
بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار توسط واحد مویسقی حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.
موسیقی عاشیقی، شاخه ای از موسیقی محلی آذربایجانی است و «عاشیق» ها به خوانندگان دوره گردی اطلاق می شود که در مراسم های سنتی مردم شرکت می کنند و اشعارشان بیشتر ملهم از آموزه های دینی و در وصف ائمه اطهار (ع) است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.