حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

وقتی چینی‌ها فرصت “بازار محرم” را به تاراج می‌برند

شناسه : 6467 19 سپتامبر 2017 - 9:01 202 بازدید

[ad_1] تبریز ما: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واردات ۹۵ درصدی پارچه مشکی در آستانه محرم از کشور چین، تولیدکنندگان داخلی را از گردونه رقابت خارج کرده است. به گزارش تبریز ما، سید فرید موسوی با اشاره به واردات پارچه سیاه در آستانه محرم گفت: بیش از ۸۰ میلیون متر پارچه مشکی مورد […]

وقتی چینی‌ها فرصت “بازار محرم” را به تاراج می‌برند
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واردات ۹۵ درصدی پارچه مشکی در آستانه محرم از کشور چین، تولیدکنندگان داخلی را از گردونه رقابت خارج کرده است.

به گزارش تبریز ما، سید فرید موسوی با اشاره به واردات پارچه سیاه در آستانه محرم گفت: بیش از ۸۰ میلیون متر پارچه مشکی مورد نیاز کشور است که کمتر از یک میلیون آن در داخل کشور تولید شده و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام محرم و افزایش تقاضا برای واردات پارچه مشکی واردات این کالا نیز افزایش داشته است هر چند تولیدکنندگان داخلی معتقدند پارچه مشکی های تولید داخلی با هدفی غیر از چادر مشکی زنانه می تواند در سطح قابل قبولی ارایه شود؛ اما همچنان واردات در حوزه پارچه و پوشاک آماده، مجالی به تولیدکنندگان داخلی نمی‌دهد.

موسوی ادامه داد: به گفته تولیدکنندگان پیراهن مشکی تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است اما پیراهن و البسه وارداتی از چین، ترکیه و اندونزی به قدری بالاست که با وجود هزینه تمام شده تولید در ایران عملا تولید کنندگان داخلی را از چرخه رقابت خارج کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تکنولوژی تولید پارچه مشکی در انحصار کشورهای آمریکا و ژاپن قرار دارد اما به تازگی کره جنوبی نیز این تکنولوژی را کسب کرده است. با این حال واردات پارچه مشکی به ندرت از ژاپن و بیشتر از چین و اندونزی که کیفیت پایین‌تری داشته و تحت لیسانس هستند تامین می‌شود.

موسوی گفت: بر اساس گزارش های رسیده واردات پیراهن مشکی از کشور چین بقدری بالاست که مجالی برای رقابت تولیدکنندگان داخلی نیست. این در حالیست که محرم با افزایش تقاضا برای لباس های مناسب ایام عزاداری از فصول مناسب فروش تولیدکنندگان داخلی است که این فرصت هم مشابه عید نوروز به تاراج رفت.

منبع : شهر فردا

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.