حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تا رسیدن به این روستا قایق سواری کنید!

شناسه : 6917 02 اکتبر 2017 - 6:17 561 بازدید

[ad_1] تبریز ما: محور کرج ـ چالوس محوری آشنا برای ایرانیان و علاقمندان به گردشگری ، جاده ای که زیبایی هایش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. مسیری حیرت انگیز و مبهوت کننده . درمسیر این محور روستاهای بسیاری وجود دارد که پشت کوه ها و چشمه ها پنهان شده اند. […]

تا رسیدن به این روستا قایق سواری کنید!
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: محور کرج ـ چالوس محوری آشنا برای ایرانیان و علاقمندان به گردشگری ، جاده ای که زیبایی هایش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. مسیری حیرت انگیز و مبهوت کننده .

درمسیر این محور روستاهای بسیاری وجود دارد که پشت کوه ها و چشمه ها پنهان شده اند. در مسیر کرج ـ چالوس در همان ابتدای راه روستایی است که می توان آن را بهشت ایران خواند. روستایی که برای سفر به آن باید قایق سواری کرد چرا که راه دسترسی دیگری ندارد!

روزی برای روستاگردی

روستای واریان روستایی است که در دامنه کوه و در کنار دریاچه ای حاصل از ساخت سد واقع شده است. این روستا که ازمناطق گردشگری استان البرز است می تواند مقصدی زیبا و پرهیجان برای گردشگران خصوصا تهرانی ها باشد در اینجا خبری از دود سیاه  ماشین ها و موتورها نیست اینجا می توان به راحتی نفس کشید.

این روستا که تا پیش از زمان ساخت سد کرج دارای 50 خانوار بود اکنون به دلیل دسترسی سخت کمی خالی از سکنه شده اما هنوز هم زیبایی ها و صفای زندگی روستایی در این منطقه چشم نواز است و آمد و شد در این منطقه با قایق سواری امکان پذیر است آنچه جالب است اینکه در این روستا حیاط منازل به دلیل نبود در و دیوار مشترک است.

ورودی واریان تقریبا در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس است با تابلوی کوچکی که خواندنش نیاز به دقت دارد و روی آن نوشته: روستای واریان، مسیر اختصاصی اهالی روستای واریان، ورود افراد متفرقه ممنوع. بعد از جاده ای کوتاه باشیب نسبتا تند، نگهبانی از طرف سازمان آب حضور دارد که رفت و آمدها را کنترل می کند.

رفت و آمد قایق به غیر از اینکه از ساعت 7.5 صبح تا 13 و از 15 تا 23 شب است قاعده و قانون خاصی ندارد و انتظار رسیدن قایق حتی به 2ساعت هم می انجامد. در طول فصل تابستان به علت تردد زیاد تعداد قایق ها به 10 عدد هم رسیده و در تمام سال هر شب یک قایقران موظف است در روستا بماند تا اگر مسئله ای برای اهالی روستا پیش آمد آنها را به جاده برساند.

باید گفت که سفر به این روستا آداب خاصی دارد و نمی توان خودسرانه به آنجا سفر کرد! برای سفر به این روستا یا باید مهمان یکی از اهالی بود  یا آنجا خانه داشت و یا با هماهنگی پیشین اجازه ورود به روستا را گرفت.

مسیر دسترسی به روستای ییلاقی واریان که چشم انداز زیبا و روح بخش آن بعد از رسیدن به سد امیر کبیر نمایان است همانطور که ذکر شد تنها یک راه است که  آن هم مسیر آبی و از طریق قایق سواری است.

در ضمن باید گفت که در سفر به واریان حتما تور و قلاب ماهیگیری را به همراه خود داشته باشید چرا که از جمله تفریحات اهالی این روستا ماهیگیری است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.