حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

موزه عصرآهن، معرف بی مثال تاریخ تبریز

شناسه : 10391 04 ژانویه 2018 - 3:24 193 بازدید

تبریز ما: کاروان هنرمندان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در ادامه تاریخ گردی خود در سطح شهر تبریز، به بازدید از موزه آذربایجان و سایت موزه عصرآهن رسید.  مهمانان هنرمند شهر تبریز با حضور در دو مجموعه مهم تاریخی شهر تبریز، با فضای موزه ای و تاریخی شهر بیش از پیش آشنا […]

موزه عصرآهن، معرف بی مثال تاریخ تبریز
پ
پ


تبریز ما: کاروان هنرمندان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در ادامه تاریخ گردی خود در سطح شهر تبریز، به بازدید از موزه آذربایجان و سایت موزه عصرآهن رسید.

 مهمانان هنرمند شهر تبریز با حضور در دو مجموعه مهم تاریخی شهر تبریز، با فضای موزه ای و تاریخی شهر بیش از پیش آشنا شدند.

در این بازدید، کاروان هنرمندان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با حضور در محل موزه آذربایجان از بنا و اشیای به نمایش درآمده در دومین موزه تاریخی کشور بازدید نمودند. آثار موجود در موزه اذربایجان با عنایت به تاریخ این موزه، از سراسر کشور گردآوری شده و مجموعه ای کامل و ارزشمند را شامل می شود.

همچنین طبقه زیرین موزه با میزبانی از آثار حجم استاد احد حسینی، زمان مناسبی برای آشنایی با دغدغه های اجتماعی یک هنرمند برجسته جهانی است.

پس از موزه آذربایجان، هنرمندان مستندساز از سایت موزه عصر آهن تبریز بازدید نمودند. این محل به عنوان معرف صادق و بی بدیل تاریخ تبریز، از هزاران سال زندگی مردم در این محل سخن می گوید و راوی خاطرات نسلهای بسیاری است.

گفتنی است اساتید، مسئولان، چهره‌های سینمای مستند، هیات‌های انتخاب، داوری، نامزدها و برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، با حضور در تبریز، شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 زمینه تهیه و تولید آثار سینمایی با موضوع شهر تبریز را بررسی نموده و از نقاط تاریخی، تفریحی، دیدنی و جاذبه های تبریز بازدید نمودند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.