حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

موزه‌های آذربایجان‌شرقی استانداردسازی می‌شود

شناسه : 32619 28 ژانویه 2020 - 15:37 649 بازدید

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه‌های این استان استانداردسازی شده و در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشته می‌شود. به گزارش تبریزما،علیرضا قوچی در اولین نشست تخصصی تشریح سناریو موزه‌های آذربایجان شرقی، با بیان این‌که  این استان تعداد زیادی موزه دارد، اما این تعداد کافی نیست، افزود: موزه‌داران باید در راستای […]

موزه‌های آذربایجان‌شرقی استانداردسازی می‌شود
پ
پ

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه‌های این استان استانداردسازی شده و در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشته می‌شود.

به گزارش تبریزما،علیرضا قوچی در اولین نشست تخصصی تشریح سناریو موزه‌های آذربایجان شرقی، با بیان این‌که  این استان تعداد زیادی موزه دارد، اما این تعداد کافی نیست، افزود: موزه‌داران باید در راستای استانداردسازی موزه‌ها تلاش کنند، یکی از اقدامات مؤثر در این مسیر برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی تشریح سناریو موزه‌ها است.

وی افزود: موزه‌ها با توجه به پیوندی که بین گذشته و آینده ایجاد می‌ کنند، بسیار قابل‌توجه هستند و گواهی بر تمدن و تاریخ جوامع مختلف است که از این‌ رو برای اداره کل میراث فرهنگی نیز بسیار ارزشمند بوده و جزو اولویت ها است.

قوچی با بیان این‌که شناسنامه‌دار کردن اموال منقول موزه‌ها باید در گام بعدی در دستور کار موزه‌های خصوصی و غیر وابسته قرار گیرد، گفت: از  موزه‌داران می‌خواهیم اموال منقول شاخص خود را که دارای قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی هستند به معاونت میراث فرهنگی استان معرفی کنند تا بررسی‌ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعدد موزه‌های خصوصیِ تخصصی جایگاه خوبی در کشور دارد و شهرداری تبریز نیز در امر موزه‌داری فعالیت بسیار چشمگیری دارد.

رئیس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: تدوین سناریو مبتنی بر اصول موزه‌داری تأثیر تعیین‌کننده‌ای در موفقیت یک پروژه موزه‌ای و استانداردسازی موزه‌ها دارد.

مهدی بزاز دست فروش به موضوع رویداد محوری در موزه‌ها اشاره کرد و افزود: رویداد محور نمودن موزه‌ها نقش مهمی در پویایی آن‌ها دارد و موجب ایجاد ارتباط مستمر موزه با مخاطب می‌شود و لازمه آن برخورداری موزه از یک سناریو مطلوب مبتنی بر مطالعات تخصصی درزمینه موضوع فعالیت موزه است.

به گفته او مجموعه‌هایی مانند موزه مشروطه، خانه موزه شیخ محمد خیابانی و خانه سفال الگوهای مناسبی در این زمینه محسوب می‌شوند و موزه‌های ما باید به این امر بیشتر بپردازند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی تشریح سناریو موزه‌ها با هدف آشنایی و توانمندسازی موزه‌داران خصوصی و غیروابسته آذربایجان شرقی در محل سالن جلسات شهرداری تبریز برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.