حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهرداری تبریز عقب بنشیند، حوزه فرهنگ تنها می ماند/ تئاتر مدیون حمایت های شهرداری است

شناسه : 13382 29 می 2018 - 8:32 332 بازدید

هنرمند بنام تبریزی با اشاره به وضعیت امروز فرهنگ و هنر در این شهر گفت: با توجه به وضعیت حاکم در حوزه اقتصادی، اگر شهرداری تبریز حمایت نکند، حوزه فرهنگ تنها خواهد ماند. ناصر هاشمی در گفتگوی اختصاصی با تبریز ما، حمایت از هنر را اولویت کشورهای توسعه یافته جهان خواند و افزود: شهرداری تبریز […]

شهرداری تبریز عقب بنشیند، حوزه فرهنگ تنها می ماند/ تئاتر مدیون حمایت های شهرداری است
پ
پ

هنرمند بنام تبریزی با اشاره به وضعیت امروز فرهنگ و هنر در این شهر گفت: با توجه به وضعیت حاکم در حوزه اقتصادی، اگر شهرداری تبریز حمایت نکند، حوزه فرهنگ تنها خواهد ماند.

ناصر هاشمی در گفتگوی اختصاصی با تبریز ما، حمایت از هنر را اولویت کشورهای توسعه یافته جهان خواند و افزود: شهرداری تبریز نیز طبق اصول جهانی حمایتهای قابل توجهی از هنر داشته است که باعث توسعه فرهنگی این شهر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا روال بر این است که شهرداریها بخش اعظمی از بودجه خود را به فعالیتهای فرهنگی و فرهنگسازی اختصاص می دهند زیرا فرهنگسازی به مراتب کم هزینه تر و مفیدتر از اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و موثر در کاهش آسیب های اجتماعی است.

استاد هاشمی در واکنش به مطلب منتشر شده در یکی از رسانه های محلی در انتقاد از حضور شهردار تبریز در اجرای یک نمایش گفت: مشکلات عرصه هنر تبریز به قدری سنگین است که اگر به متولیان فرهنگی واگذار شود، قطعا کم خواهد آورد.

وی با اشاره به تعبیر ارزشمند شهردار تبریز از فرهنگ و هنر گفت: مهندس شهین باهر در مراسم اختتام نمایش “تولدی بر مرگ” ضمن تاکید بر ضرورت عمران و آبادانی شهری تاکید کرد که شهر بدون فرهنگ و هنر به کالبدی بی روح تبدیل خواهد شد.

این هنرمند بنام کشور با اشاره به موضوع بدیل و کاملا مرتبط به فضای امروز در نمایش “تولدی بر مرگ” ضمن انتقاد از مسئولان فرهنگی کلانشهر تبریز افزود: درحالیکه هیچ یک از متولیان فرهنگی شهر حتی به تماشای این اثر ننشستند، مسئولان شهرداری و شورای شهر ضمن حضور در اجراهای مختلف، بصورت عملی نیز از آن حمایت کردند.

به گفته این بازیگر بنام سینما، تلویزیون و تئاتر، حضور شهرداری در عرصه فرهنگ و هنر می تواند هزینه های مدیریت شهری را کاهش داده و برای این بخش نیز مفید واقع گردد.

استاد هاشمی با اشاره به تعبیر جالب شهردار تبریز از دوره گذار حاکم بر حوزه فرهنگ و هنر اذعان داشت: شهرداری می تواند با اختصاص برخی امکانات، تسهیلات و تخفیفات مناسب بار مالی و فشارهای وارده بر هنرمندان را جبران کرده و بدینوسیله در کنار هنرمندان باشد.

ناصر هاشمی با بیان اینکه تبریز در سایه فعالیت هنرمندان بی ادعای خود به فعال ترین شهر ایران در حوزه تئاتر و سینما تبدیل شده است تصریح کرد: در صورت حمایت شهرداری، با پتانسیلهای بالایی که در این شهر وجود دارد، عرصه فرهنگی تبریز در حوزه سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی و دیگر شاخه های هنری به سطح ایده آل و اوج زیبا و حیرت انگیزی می رسد.

هنرمند مطرح تبریزی گفت: در این زمینه سنت شکنی امام جمعه تبریز و حضور در اجرای یک نمایش امید بخش هنرمندان برای ادامه کار با وجود سختیهای بسیار این عرصه است که انگیزه ای متعالی ایجاد می کند تا پای سختیها بمانیم و ادامه دهیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.