حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پیشرو بودن تبریز در  توجه به پدافند غیر عامل در میان کلانشهرها

شناسه : 7992 31 اکتبر 2017 - 6:54 212 بازدید

[ad_1] تبریز ما: در همایش گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل بر پیشرو بودن تبریز در توجه به پدافند غیر عامل در میان کلانشهرهای کشور تاکید شد. به گزارش تبریز ما، همایش گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل با حضور رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز، سرپرست شهرداری تبریز، رئیس دانشگاه تبریز، مدیرکل […]

پیشرو بودن تبریز در  توجه به پدافند غیر عامل در میان کلانشهرها
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: در همایش گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل بر پیشرو بودن تبریز در توجه به پدافند غیر عامل در میان کلانشهرهای کشور تاکید شد.

به گزارش تبریز ما، همایش گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل با حضور رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز، سرپرست شهرداری تبریز، رئیس دانشگاه تبریز، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی و متخصصان و کارشناسان این حوزه در محل سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.

مدیرپدافند غیر عامل شهرداری تبریز در این همایش با اشاره به اهداف ایجاد پدافند غیر عامل بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی شهروندان و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیر عامل را از اهداف هفته پدافند غیر عامل دانست.

حسین عادلی سعد آباد هدف اصلی دفتر پدافند غیر عامل را اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و آموزش اعلام کرده و گفت : مهمترین این بخش فرهنگ سازی برای آموزش است . پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

مدیر پدافند غیر عامل شهرداری تبریز گفت: در مقایسه با سایر کلانشهر ها اقدامات خوبی در خصوص پدافند غیر عامل در کلانشهر تبریز صورت گرفته است و در حقیقت تبریز تنها کلانشهری است که پدافند غیر عامل به صورت عملی در آن راه اندازی شده است.

وی با اشاره به  مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و نقش آن در پدافند غیر عامل اظهار داشت: ضوابط ارائه شده مبحث 21 به منظور کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌ها در برابر تهدیدات و همچنین اعمال اقدامات و تدابیر و  ملاحظات لازم، شامل ایمن سازی، مستحکم سازی، پیش‌بینی سامانه‌های جایگزین، تسهیل مدیریت بحران در زیرساخت‌ها و مکان‌یابی، در حوزه ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

گفتنی است ششم الی دوازدهم آبان ماه در کشور  به عنوان هفته پدافند غیر عامل تعیین شده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.