حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دومین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان آغاز به کار کرد

شناسه : 7789 24 اکتبر 2017 - 7:07 254 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان زیباسازی خبر داد: دومین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان با هدف ساخت سردیس 11 تن از مفاخر این مرز و بوم ، به دست هنرمندان مختلف از سراسر کشور آغاز به کار کرد. به گزارش تبریز ما، افشین مختاری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت: تندیس ها […]

دومین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان آغاز به کار کرد
پ
پ


تبریز ما: مدیرعامل سازمان زیباسازی خبر داد: دومین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان با هدف ساخت سردیس 11 تن از مفاخر این مرز و بوم ، به دست هنرمندان مختلف از سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش تبریز ما، افشین مختاری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت: تندیس ها در میان المان های شهری، علاوه بر ایجاد منظری زیبا در نقاط مختلف شهر، در بیان برخی وجهه های فرهنگی نیز موثر است و بر اساس همین ویژگی ها و خصوصیات است که سازمان، بخشی از برنامه های اجرایی خود را به طراحی و ساخت المان های شهری با پشتوانه تاریخی، اختصاص داده است.

مختاری افزود: برگزاری دومین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان، مصداق بارزی از توجه این سازمان به مباحث تاریخی و فرهنگی است و سازمان زیباسازی در این اقدام منحصر به فرد، تلاش در معرفی مشاهیر و مفاخر آذربایجان به شهروندان و نسل جوان داشته است.

گفتنی است؛ این کارگاه 8 روزه، فرصتی است  برای ساخت سردیس مفاخری همچون قائم مقام فراهانی که شخصیت برجسته و تأثیرگذار ایران‌زمین در عرصه حکومت و سیاست بود و یا میرزا محمّدعلی صائب تبریزی که نامدارترین شاعر زمان صفویه بود.

از دیگر موارد این کارگاه، می‌توان به پرتره‌های عباس میرزا  از شاهزادگان قاجار،قاسم خان والی ، اولین شهردار شهر تبریز ، میر علی تبریزی ، واضع و مبدع خط زیبای نستعلیق استاد سلیمی، نوازنده تار و آهنگساز ایرانی ، اسیر علی تبریزی استاد معمار سنان ، هوارد کانکلین باسکِرویل شهیدِ آمریکاییِ جنبشِ مشروطه ایران ، شهید حسن جنگجو یکی از شهدای دوران دفاع مقدس و استاد محمد عابداز نخبه شاعران و قدوه عارفان، اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی هدف از برگزاری این گونه کارگاه ها را  علاوه بر افزایش المان های زیبا در شهر و افزایش ذخایر مثبت بصری، ارتقای آگاهی های شهروندان از گنجینه تاریخ و فرهنگ تبریز دانست.

شایان ذکر است؛ این کارگاه به مدت 8 روز در محوطه شهرداری مرکز برگزار و سردیس های خلق شده نیز در اماکن عمومی شهر، نصب خواهد شد و شهروندان می توانند از آثار خلق شده توسط هنرمندان بازدید کنند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.