حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تقلب در صدا وسیما

شناسه : 28865 06 مارس 2019 - 12:30 1030 بازدید

غلامرضا منصوری ، به گزارش تبریز ما: صدا وسیما دستگاه عریض و طویلی است که کسی انتظار پاسخگوئی از آن را ندارد. چه اینکه انحصار در هر مساله ای سبب یکه تازی ها و رانت ها میشود. تلویزیون ایران سالهاست که آورا خود را میخواند و اهمیتی نمیدهد که در بیرون از دایره آنتن خود […]

تقلب در صدا وسیما
پ
پ

غلامرضا منصوری ، به گزارش تبریز ما: صدا وسیما دستگاه عریض و طویلی است که کسی انتظار پاسخگوئی از آن را ندارد. چه اینکه انحصار در هر مساله ای سبب یکه تازی ها و رانت ها میشود. تلویزیون ایران سالهاست که آورا خود را میخواند و اهمیتی نمیدهد که در بیرون از دایره آنتن خود چه می گذرد. اما بی انصافی است که بگوئیم این رسانه ، هیچ تلاشی برای ارتباط با توده های مردمی انجام نداده است. اما همین تلاش های اندک او هم بدلیل سایه همان انحصار و دید از بالا به پائین، دچار حاشیه های زیادی شده است.
شبکه سه را ببنید . یک مدیر بی تجربه که بالاترین رزومه او ارتباط فامیلی با حداد عادل است . بالاترین هنر حداد عادل هم این استکه دختر خود را به یک خانواده شهید پرور آمریکایی داده است و آقا داماد هم تابعیت دوگانه دارد. حال این مدیر جوان مثلا خواسته تحولی در شبکه سه بوجود بیاورد . برنامه برنده باش را راه انداخته است . برنامه ای که فقط با پخش پول های ۲۰۰ میلیونی توانسته مخاطب جذب کند و واجد هرنوع جذابیت هنری و رسانه ای است. حال این برنامه فارغ از جایگاه رسانه ایش باید در یک مهندسی تخریبی- حذفی سیاسی ایفای نقش کند. بله این برنامه باید ، شخصی حرفه ای با ذوق و کاربلد بنام عادل فردوسی پور را از رسانه حذف نماید. چرا ؟ چون رسانه هم انحصاری است و هم به کسی پاسخگو نیست. داستان حذف فردوسی به این راحتی ها اما نیست چرا که برنامه نود جزو معدود برنامه هایی است که هم بیننده دارد و هم تاثیر. حالا در این مهندسی به فکر افتاده اند که چطور میشود فردوسی پور و نودش را حذف کنند. بله راهکار چیزی جز تقلب نیست. باید در یک رای گیری تلویزیونی ، نشان دهند که برنامه نود مخاطب چندانی ندارد تا بعدها با هزینه کمتری از مجموعه آنتن حذفش کنند. این راه ایده آل به نظر میرسد اما چطور باید پیش رود. خیلی ساده است ، وقتی که میخواهیم در یک نظرسنجی ملی ، برنده را اعلام کنیم آرا را دستکاری می کنیم و چون نظارتی هم برما نیست چه کسی میتواند گند کار را در بیاورد. به روایت وزیر ارتباطات، همین کار انجام شده است و این تقلب صورت گرفته است.
جهرمی می گوید وقتی مشترک کد ستاره رو میگیره هدایت میشود به گذرگاه های اطلاعلاتی که در آن نظرسنجی سه گذرگاه داشتیم .در مسیر دوم تقلب و دستکاری صورت پذیرفته است. بطوریکه خیلی از مردم گلایه میکردند که ما رای نداده ایم ولی اس ام اس مشارکت دریافت کردیه ایم . وزیرارتباطات ادعای صدا وسیما برای هک شدن را هم غیر واقعی و غیر منطقی می داند .
بهرحال این گندی که صدا وسیما به اعتماد مردم زده است ، عمری بوده است که ادامه داشته است اما این بار به مدد رشد و توسعه آگاهی و تکنولوژی ، دست برنامه سازان رو شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.