حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

انتشار فیلم و تصاویری از وضعیت حیوانات در باغ وحش باغلار باغی خبر ساز شد

شناسه : 11041 21 ژانویه 2018 - 8:22 725 بازدید

[ad_1] تبریز ما: انتشار فیلم و تصاویری از وضعیت اسفبار حیوانات در باغ وحش باغلار باغی تبریز، بار دیگر با انتقادات کاربران در فضای مجازی همراه شد. به گزارش تبریز ما به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تصاویر حکایت از آن دارد که در این باغ وحش که در یکی از کلان‌شهرهای کشور راه‌اندازی […]

انتشار فیلم و تصاویری از وضعیت حیوانات در باغ وحش باغلار باغی خبر ساز شد
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: انتشار فیلم و تصاویری از وضعیت اسفبار حیوانات در باغ وحش باغلار باغی تبریز، بار دیگر با انتقادات کاربران در فضای مجازی همراه شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تصاویر حکایت از آن دارد که در این باغ وحش که در یکی از کلان‌شهرهای کشور راه‌اندازی شده، گونه‌های ارزشمند و بومی حیات وحش کشور مانند سیاه‌گوش، کاراکال، خرس، گرگ و پرندگان شکاری در کنار گونه‌های غیربومی چون شیر و حتی حیوانات اهلی مثل سگ و گربه در قفس‌هایی که به ویرانه بیشتر می‌ماند تا باغ وحش، به بهانه سرگرمی بازدیدکنندگان با مرگی تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 ویرانه‌هایی در برخی موارد بر دیوارشان طرحی از طبیعت رنگ‌آمیزی شده تا  وضعیت رقت‌بار این قفس‌ها را در نظر بازدیدکنندگان تا حدودی بهبود بخشند.

نگاهی به این تصاویر این پرسش را پیش می‌کشد که چرا سازمان حفاظت محیط زیست دستکم نسبت به ضبط حیوانات بومی که به صورت امانی به این مرکز سپرده شده‌اند اقدامی نمی‌کند؟ آیا انتقال این حیوانات ارزشمند بومی به مراکزی با شرایط بهتر و یا رهاسازی آنها در طبیعت کشور، حداقل انتظاری نیست که باید از سازمان حفاظت محیط زیست داشت؟

باغ وحش باغلار باغی تبریز، بخشی از پارک تفریحی باغلارباغی است که در زمینی به مساحت 22 هکتار در بلوار استاد تبریز ما، با حمایت شهرداری تبریز احداث و در مرداد 1373 با حضور وزیر کشور و مسئولان استان طیِ مراسمی افتتاح شد. وضعیت حیوانات در این باغ وحش همواره مورد انتقاد بازدیدکنندگان و فعالان حقوق حیوانات واقع شده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.