حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آذربایجان سر ایران و مشاهیر آن ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند

شناسه : 9555 12 دسامبر 2017 - 8:51 303 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آذربایجان به فرموده رهبری سر ایران است و بزرگان و مشاهیر برخاسته از این خطه ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند. به گزارش تبریز ما، علی اکبر ولایتی صبح سه شنبه پس از ورود به تبریز و در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین […]

آذربایجان سر ایران و مشاهیر آن ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آذربایجان به فرموده رهبری سر ایران است و بزرگان و مشاهیر برخاسته از این خطه ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند.

به گزارش تبریز ما، علی اکبر ولایتی صبح سه شنبه پس از ورود به تبریز و در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جایگاه آذربایجانی‌ها و تبریز در تاریخ ایران ویژه است چرا که تمامیت ارضی گذشته کشورمان به واسطه حکومت صفوی‌ها ممکن شده و در این دوران هویت ایران باز تعریف و به عبارتی به معنای واقعی ایران شد.

وی حکومت صفویه را عامل احیای هویت و اتحاد اقوام ایرانی و نیز گسترش اسلام اهل بیتی عنوان و تصریح کرد: همین اتحاد شکل گرفته به دست آذربایجانی ها و در دوران صفویه بود که مانع از فروپاشی و تجزیه ایران در دوران هایی شد که حتی این کشور اشغال شد در حالی که همین اتفاق در مورد حکومت عثمانی نتیجه ای متفاوت و تجزیه این کشور به ۳۰ بخش مجزا داشت.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد کشور خاطر نشان کرد: شاه عباس در حالی پس از دوران سلطان محمد خدابنده برای رهایی آذربایجان از سلطه عثمانی ها اقدام کرد که مردم تبریز خود برای این مهم اقدام کرده بودند و به واسطه همین تاریخ سازی ها و رشادت هاست که رهبری با عنوان آذربایجان سر ایران از این منطقه یاد می کنند و این منطقه حلقه اتصال و دروازه ورود ایران به غرب و اروپاست. 

ولایتی در پایان گفت:  حضرت آیت الله خامنه‌ای، علامه امینی، علامه طباطبایی، علامه جعفری و تبریز ما تنها نمونه هایی از مشاهیر و چهره های منحصر بفرد تاریخ آذربایجان و ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند و این خطه در حال حاضر نیز یکی از بخش های حساس منطقه است و شهر تبریز اولین شهر دانشگاهی جهان اسلام با بیش از ۶۰۰ دانشجو از سراسر دنیا جایگاه والایی در توسعه علمی کشور و منطقه داشته است و به همین دلیل این خطه باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.