حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آغاز طرح محدوده کاهش آلودگی هوا/ ممانعت از ورود خودروهای بدون برگه و برچسب معاینه فنی خودرو

شناسه : 8490 12 نوامبر 2017 - 9:01 215 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از آغاز طرح محدوده کاهش آلودگی هوا و ممانعت از ورود خودروهای بدون برگه و برچسب معاینه فنی خودرو خبر داد. به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مهدی یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: […]

آغاز طرح محدوده کاهش آلودگی هوا/ ممانعت از ورود خودروهای بدون برگه و برچسب معاینه فنی خودرو
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از آغاز طرح محدوده کاهش آلودگی هوا و ممانعت از ورود خودروهای بدون برگه و برچسب معاینه فنی خودرو خبر داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مهدی یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوای شهر تبریز ( LEZ ) از ورود خودروهای بدون برگه و برچسب معاینه فنی به محدوده مصوب این طرح جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد:  این طرح بر مبنای صدور مجوز تردد برای خودروهای کاملا پاک در تمامی ایام هفته و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا، فاقد معاینه فنی و کاربراتوری در مرکز شهر و روزهای آلوده سال است و با اجرایی شدن طرح LEZ چنانچه خودرویی فاقد معاینه فنی باشد، دوربینهای نظارتی نسبت به جریمه خودرو اقدام خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز ادامه داد: بنابراین لازم است رانندگانی که قصد تردد در محدوده را دارند هر چه سریعتر نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نمایند.

یوسفی با اشاره به اینکه محدوده اجرای طرح LEZ ( محدوده کاهش آلودگی هوای شهر تبریز) منطبق بر طرح محدوده زوج و فرد مصوب مورخه 96/7/16 شورای هماهنگی ترافیک شهر و استان به اجرا گذاشته می شود، یادآورشد: طرح LEZ در مناطقی که آلودگی هوا بالاست از ورود خودروهایی با آلایندگی بالا جلوگیری میشود  زیرا یک خودروی آلاینده حدود 30 برابر یک خودروی استاندارد آلودگی تولید می کند ودر طرح LEZ به جای تردد خودرو با پلاک روز به تردد خودروهای بدون آلودگی و یا آلودگی بسیار پایین تاکید می شود .

وی ادامه داد: در مدت زمان اجرایی طرح، مالکان خودروها به تدریج سعی می‌کنند تا خودروهایشان را به سطح مناسب آلودگی برسانند و خودروهای کاربراتوری خود را به انژکتوری ارتقاء دهند .

وی تصریح کرد : طبق تحقیقات فنی و علمی در یک خودروی انژکتوری آلودگی 45 گرم در کیلومتر به 2/7 گرم کاهش پیدا می‌کند.  

وی با بیان اینکه خوشبختانه اطلاعات معاینه فنی کلانشهر تبریز به سیستم یکپارچه سیمفا متصل شده است، اظهار کرد : خوشبختانه زیرساخت ها و شرایط اجرایی این طرح با هماهنگی های ایجاد شده فراهم آمده‌است .

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اظهارکرد: پلاک کلیه خودروهایی که وارد محدوده می‌شوند ، توسط دوربین خوانده و اطلاعات آن به سرور سیمفا ارسال و در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد ، اعمال قانون توسط پلیس انجام می شود

یوسفی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح محدوده کاهش آلودگی هوای شهر با محوریت معاینه فنی ، احتمال افزایش مراجعات مردمی به مراکز معاینه فنی وجود خواهد داشت و بر همین اساس پس از ابلاغ اجرایی شدن این طرح به مراکز معاینه فنی ابلاغیه های لازم جهت افزایش ظرفیت خود صادر شده است.

وی ادامه داد: اجرای کامل طرح مستلزم همکاری و مشارکت است و از شهروندان درخواست می وشدتا  زمان باقیمانده تا اجرای طرح نسبت به اخذ برچسب معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر طرح فوق به صورت آزمایشی و بدون صدور جریمه اجرا خواهد شد .

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.