حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

حاج حسین افتخاری ، رزمنـده دیـروز، خیّـر امـروز

شناسه : 32970 13 می 2020 - 16:14 2231 بازدید

مردم آذربایجان همیشه پشتوانه محکمی برای انقلاب بوده اند و در میان این مردم غیرتمند انسانهای مومن و پاک سرشت بسیاری وجود داشتند که زبانزد خاص و عام بوده اند. آذربایجان ، دیار باکری هاست، این دیار، دیار شفیع زاده هاست، دیار شهر یاران است، دیار علامه هاست،دیار ستارخان و باقرخان هاست و این دیار، […]

حاج حسین افتخاری ، رزمنـده دیـروز، خیّـر امـروز
پ
پ

مردم آذربایجان همیشه پشتوانه محکمی برای انقلاب بوده اند و در میان این مردم غیرتمند انسانهای مومن و پاک سرشت بسیاری وجود داشتند که زبانزد خاص و عام بوده اند. آذربایجان ، دیار باکری هاست، این دیار، دیار شفیع زاده هاست، دیار شهر یاران است، دیار علامه هاست،دیار ستارخان و باقرخان هاست و این دیار، دیار خیر هاست، این دیار دیار مردانی آذر ها و حاج حسین افتخاری هاست.

این روزها از حاج حسین افتخاری خیر به نام و نام آشنای تبریزی بسیار می شنویم، خیری که شب و روز خود را وقف نیازمندان می کند و خط مشی و مرام پدر بزرگوارشان را در پیش گرفته و در تمامی عرصه ها اعمال خیرخواهانه را در اولویت کاری خود قرار داده است. خیری که در زمان دفاع مقدس به وظیفه خود در قبال مردم و انقلاب جهت دفاع از این آب و خاک عمل می‌نمود و با غیرت مثال زدنی خود،از همان دوران نوجوانی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت ، این انسان بزرگوار اکنون نیز از پای ننشسته و در راستای اعمال خیر و اعمال خداپسندانه گام های فراوانی بر می دارد.
از تلاش در حوزه سلامت و توزیع اقلام ضد عفونی کننده و ماسک به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در جهت پیشگیری مردم شریف منطقه به ویروس منحوس کرونا ،تا توزیع نان رایگان در یکی از نانوایی های تبریز به افراد بی بضاعت که این روزها بعلت کسادی وضع بازار و رکود کسب و کار درآمد آنچنانی ندارند.
این انسان نیک در کنار سایر فعالیت های خیر خواهانه ، در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان خیر داوطلب حضور داشته و در جهت تامین نیاز افراد بی بضاعت در روزهای کرونایی و ماه مبارک رمضان نیز از پای ننشسته و اقدام به تهیه و توزیع ۲۰۰ میلیون تومان اقلام غذایی در بین نیازمندان نموده است.
در گزارشی که بمناسبت حرکت های انسان دوستانه و خیر خواهانه این خیر نیک سرشت از شبکه های ۲ سیما و شبکه سهند آذربایجان شرقی پخش گردید. می‌شد به وضوح دریافت که ایشان صاحب چه قلب بزرگی است که برای همنوعان خود می تپد.
همت مومنانه و قلب رئوف ایشان و اقدامات نیک این بزرگ مرد،در جامعه به قدری ارزشمند و اثرگذار بوده است که بارها از سوی حضرت حجت الاسلام آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت حجت الاسلام دکتر آل هاشم،استاندار و شهردار و شورای شهر محترم و هیئت های مذهبی و مسئولین لشکری و کشوری مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.این خیر نام آشنا همیشه بیان میکند که هر زمانی احساس کنم در نقطه ای از شهر کسی نیاز به کمک دارد احساس تکلیف میکنم و هیچگاه از اینکار خسته نمیشوم چون احساس میکنم اینکار به کسب و روزی ام برکت میدهدو خداوند متعال را شاکرم که صحت و سلامتی عطا نموده که بتوانم خدمتی هرچند کوچک به همنوعان خود نمایم .حاج حسین افتخاری به قدری به شهر و دیار خود تعصب دارد که وظیفه خود میداند در هر حرکت خیرخواهانه ای که توانش را داشته باشد مشارکت نماید بطوری که طی سالیان گذشته در حوادث و بلایای طبیعی نیز کمر همت بسته و جهت کمک به مردم در صحنه ها حضوری چشمگیر داشت. امید است جوانان ایران اسلامی از کارهای خیرخواهانه این بزرگمرد الگو گرفته و نگذارند سرپرست خانواده ای شرمنده اهل و عیال خویش گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.