حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دکتر داوودی رییس،مجمع نمایندگان استان : باید از خام فروشی معادن استان جلوگیری شده و صنایع پایین دستی مس و آلومینیوم در استان تاسیس گردد

شناسه : 32994 30 ژوئن 2020 - 13:59 615 بازدید

دکتر یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نخستین نشست مشترک مجلس نمایندگان استان با دکتر پورمحمدی استاندار، که با حضور حجت الاسلام دکتر آل هاشم نماینده محترم مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی برگزار گردید ابراز داشت : آذربایجان شرقی به عنوان منبع مهم ذخایر عناصر معدنی کشور قلمداد میگردد. دکتر داوودی، […]

دکتر داوودی رییس،مجمع نمایندگان استان : باید از خام فروشی معادن استان جلوگیری شده و صنایع پایین دستی مس و آلومینیوم در استان تاسیس گردد
پ
پ

دکتر یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نخستین نشست مشترک مجلس نمایندگان استان با دکتر پورمحمدی استاندار، که با حضور حجت الاسلام دکتر آل هاشم نماینده محترم مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی برگزار گردید ابراز داشت :
آذربایجان شرقی به عنوان منبع مهم ذخایر عناصر معدنی کشور قلمداد میگردد.
دکتر داوودی، وجود معادن مس، آلومینیوم، طلا، سرب، سیلیس و…. را در این منطقه نعمتی بزرگ برای کشور عنوان نمودند و در این راستا توسعه و نوسازی معادن استان را از ضروریات برشمرده ابراز داشتند:
باید از خام فروشی معادن استان جلوگیری شده و به توسعه و نوسازی صنایع معدنی برای ایجاد ارزش افزوده روی آوریم و این امر قطعا می‌تواند با اشتغال زایی که به همراه می آورد موجب کاهش چشمگیر بیکاری و اشتغال جوانان استان گردد.
رئیس مجمع نمایندگان استان به ضرورت تقویت استخراج مس سونگون که به عنوان یک ثروت بزرگ برای استان و کشور تلقی می گردد اشاره نموده یادآور شدند باید از خام‌فروشی معادن مس استان جلوگیری شده و صنایع پایین دستی مس و آلومینیوم که دارای ارزش افزوده بسیار بیشتر می باشند در استان تاسیس گردند.
ایشان در ادامه به ضرورت تکمیل ساخت و بهره برداری کارخانه نفلین سینیت آذربایجان شرقی اشاره نموده یادآور شدند:
کشور ما نیازمند استخراج ذخایر این معدن و مجموعه عظیم می باشد که بتواند آلومینای کشور را تامین نماید و تأخیر در استخراج نفلین سینیت سراب صدمات جبران ناپذیری را برای تامین آلومینای مورد نیاز صنایع مهم وابسته به آلومینیوم در کشور وارد می نماید. لذا از وزارت صنعت می‌خواهیم در این خصوص نهایت همکاری های لازمه را داشته باشد. چرا که با بهره‌برداری از این کارخانه سالانه از خروج میلیون ها دلار از کشور جلوگیری خواهد گردید و وابستگی صنایع کشور به کشورهای بیگانه و خارجی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.