حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

فساد نهادی و آزمون دستگاه قضا

شناسه : 29655 19 مارس 2019 - 16:08 418 بازدید

به گزارش تبریز ما ، غلامرضا منصوری: یکی از مواردی که در سالهای اخیر به شدت رواج یافته است ، رانت خواری نهادها است . یعنی یک نهادی ، چه انقلابی و جه دولتی و یا حتی نظامی و امنیتی به خود اجازه داده است با تفسیر قانون ، یاحتی تغییر و دور زدن قانون […]

فساد نهادی و آزمون دستگاه قضا
پ
پ

به گزارش تبریز ما ، غلامرضا منصوری: یکی از مواردی که در سالهای اخیر به شدت رواج یافته است ، رانت خواری نهادها است . یعنی یک نهادی ، چه انقلابی و جه دولتی و یا حتی نظامی و امنیتی به خود اجازه داده است با تفسیر قانون ، یاحتی تغییر و دور زدن قانون ، زمینه ای برای سوء استفاده از موقعیت خود فراهم نمایند. مثلا یک زمینی را تصرف کند تا برای پرسنل خود مسکن بسازد. علی القاعده چون تصیم گیران این مجموعه ها نیز از این رانت خواری ها متعاقبا بهره مند خواهند گردید درا ین موارد پیشتازی میکنند. همین امر را میتوان بعنوان فساد نهادی نام گذاری کرد. اگر بخواهیم مصداقی صحبت کنیم باید گفت:دیروز آقای محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار رشته توئیت های مستند ومصوری افشا نمود در بخشی از منطقه عمومی کن تهران دو نهاد منصوب رهبری یعنی مجمع تخیص مصلحت نظام و بنیاد شهید اقدام به ساخت وساز غیر مجاز نموده اند. علاوه بر اینکه ساخت و ساز در آن منطقه ممنوع است ، با تاسف باید اظهار نمود این مجتمع های عظیم مسکونی و تجاری بر سر راه آبراه ها بنا نهاده شده است ، دقیقا برخلاف دستور صریح رهبری .گزارش این نماینده محترم افشا میکند تخلفات متعددی در این زمینه رخداده است. حال از طرفی ، بر مسند قوه قضائیه فردی جلوس نموده است که در تریبون های رسمی نظام با عناوینی چون با بصیرت ، انقلابی و مومن و .. معرفی میشود. مبارزه با فساد از هرنوع آن به خصوص فساد نهادی آن عیار خوبی برای اثبات اراده لازم برای نیل به عدالت قضائی است . مسبب اوضاع هرکه هم که میخواهد باشد . اگر مجمع اشتاه کرده است مسئولین وقت آن از هر طیف و جریانی هم باشند باید به میز محکمه سپرده شوند. بنیاد شهید هم هکذا.
اگ الگوی ما علی (ع) است، باید بدانیم در مرام امیرالمومنین (ع) اجرای عدالت عام بود و گزینشی در کار نبود. عدالت آن وقت معنا می یابد که هم برای یک دله دزد به درستی اجرا شود و هم برای یک نهاد حاکمیتی، حتی از نوع انقلابی آن.
بهرحال بنظر میرسد با رو شدن این مساله می توان به آقای رییسی خاطرنشان نمود ، این گوی و این میدان. نتیجه ورود قوه قضائیه به این پرونده به خوبی نشان خواهد داد آیا سیاست را کشتی بان دیگر آمده است یا ….

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.