حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کارگروه «صیانت از حقوق عامه» در آذربایجان شرقی تشکیل شد / درخواست از اصحاب رسانه برای پیگیری مصوبات کارگروه

شناسه : 7040 04 اکتبر 2017 - 10:33 203 بازدید

[ad_1] تبریز ما: در راستای صیانت از حقوق عمومی  اولین جلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه در محل دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شد. به گزارش تبریز ما، اولین جلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شهری، دادستان تبریز، سرپرست شهرداری تبریز و همچنین مسئولان نهادهای نظارتی در محل دادگستری شهرستان […]

کارگروه «صیانت از حقوق عامه» در آذربایجان شرقی تشکیل شد / درخواست از اصحاب رسانه برای پیگیری مصوبات کارگروه
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: در راستای صیانت از حقوق عمومی  اولین جلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه در محل دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شد.

به گزارش تبریز ما، اولین جلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شهری، دادستان تبریز، سرپرست شهرداری تبریز و همچنین مسئولان نهادهای نظارتی در محل دادگستری شهرستان تبریز تشکیل شد.

تشکیل کارگروه صیانت از حقوق عامه بر اساس قانون جدید آیین دادرسی که از تیرماه سال 94 لازم الاجرا شده صورت گرفته است، این قانون دادستانی را مکلف کرده است که در خصوص حقوق عامه اقدامات لازم را انجام دهد.  

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در اولین نشست این کارگروه اظهار داشت:هر چیزی که به نوعی در قوانین مدون و قانون اساسی به عنوان حقوق شهروندی افراد به صورت کلان ذکر شده است و از سوی اشخاص حقوقی و دستگاههای دولتی در اجرای یک سری مقررات احیانا مورد تضییع قرار گیرد جز حقوق عامه مطرح می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری افزود: قوه قضاییه بر اساس قانون و در را راستای حفظ آزادی های مشروع و قانونی شهروندان و حقوق عامه نسبت به ایجاد این کارگروه اقدام کرده است ولی هنوز به صورت رسمی اعضای هئیت مشخص نشده اند و به زودی اعضا کارگروه در قالب دستورالعمل و بخش نامه مشخص خواهند شد.

مظفری با بیان اینکه «حقوق عامه» مظلوم‌ترین حقوقی است که متولی خاصی ندارد و مورد غفلت قرار گرفته است ابراز داشت: مصمم هستیم در جهت حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم تلاش کنیم و تصمیمات روی کاغذ نماند تا گزارش ارائه شده در پایان سال، گزارش امیدوار کننده‌ای باشد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، داشتن محیط کار مناسب، طبیعت مناسب، آب و هوای پاک و غیره را از حقوق عامه مردم دانست و با تاکید بر آموزش شهروندان برای شناختن حقوق خود افزود: دفاع از حقوق، زمانی میسر است که مردم از حقوق حقه خود مطّلع بوده و برای صیانت از حقوق خود تلاش کنند.مظفری با اشاره به اینکه دادگستری استان موضوع مغفول مانده حقوق مردم در تاخیر پروازها و گران فروختن بلیط‌ها ورود پیدا کرده است، اضافه کرد: قبل از برخورد، باید با راهکارهای فرهنگی و اجرایی از این موضوعات پیشگیری شود. در موردی تاخیر سه ساعته در فرودگاه تبریز داشتیم که تعزیرات حکومتی ورود یافت و خود شرکت بلافاصله با ورود جدی، خسارات تاخیر را جبران کرد که در افکار عمومی این موضوعات بسیار موثر است.

وی گفت: رسانه‌ها هم پیشنهادات خود را برای حفظ حقوق مردم به دادگستری ارائه دهند تا مسائل مغفول مانده بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه به مرور زمان مسائل مبتلا به عامه در این کارگروه مطرح و در قالب مصوبات پیگیری شود اظهار داشت: از اصحاب رسانه و مطبوعات انتظار می رود به عنوان نمایندگان افکار عمومی پیگیر اجرای مصوبات این کارگروه که در راستای صیانت از حقوق عامه خواهد بود باشند

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.