حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پورتال شهرداری منطقه یک – اجرای طرح جدید عابر پیاده با رنگ ترافیکی چند جزئی با قابلیت مشخص شدن مسیر عابرین

شناسه : 7730 22 اکتبر 2017 - 7:50 355 بازدید

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز، مهندس مهدیزاده معاون حمل و نقل وترافیک منطقه یک از اجرای طرح جدید عابر پیاده با رنگ ترافیکی چند جزئی با قابلیت مشخص شدن مسیر عابرین. براساس این گزارش مهندس مهدیزاده اعلام داشت : خطوط عابر پیاده از زمانی که به بشر بهعنوان  قانونی برای رعایت […]

پورتال شهرداری منطقه یک – اجرای طرح جدید عابر پیاده با رنگ ترافیکی چند جزئی با قابلیت مشخص شدن مسیر عابرین
پ
پ

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز، مهندس مهدیزاده معاون حمل و نقل وترافیک منطقه یک از اجرای طرح جدید عابر پیاده با رنگ ترافیکی چند جزئی با قابلیت مشخص شدن مسیر عابرین.

براساس این گزارش مهندس مهدیزاده اعلام داشت : خطوط عابر پیاده از زمانی که به بشر بهعنوان  قانونی برای رعایت کردن ابلاغ شده است به شیوۀ معمول امروزی بوده اند. مبنای خط کشی معابر را به سال 1843 نسبت می دهند چرا که در کتابی منتشره درهمان سال متنی در مورد ضرورت استفاده از سنگ سفید در وسط خیابان و چراغ چهار راه ها نوشته شده بود ولی به صورت کاربردی بعد از جنگ جهانی اول برای اولین بار رنگ سفید بر روی معابر بریتانیا کشیده و در سال 1930 خط سفید در تقاطع ها بعنوان خطی بود که خودروها باید پشت آن بایستند، و به رسمیت شناخته شد و در شهرهای مختلف جهان از این طرح استفاده شده است.

معاون حمل  و نقل و ترافیک اظهار نمود: حال با پیشرفت تکنولوژی ، عصر جدید ، سرعت ، ارتباطات و دغدغه های مختلف در حوزه های شهرها گاهی این مهم (خط کشی عابر پیاده) تبدیل به امری ساده و بی اهمیت گشته و دقت در آن و تامل و تفکر برای هویت بخشی و اهمیت دهی به آن کاسته شده است.

وی گفت: برای تقویت این مسئله و جلوگیری از بسیاری  مخاطرات حادث شده برای شهروندان و عابرین پیاده به نظر می رسد تغییر درطراحی این خطوط می تواند چشم رانندگان و عابرانی که  به این خطوط سیاه و سفید عادت کرده اند را باز کند تا دقت بیشتری برای درک و احترام به آن به کار ببندند.

یکی از راههای کم هزینه و پر بازده در راستای بروز نمایه های خلاقیت شهری استفاده از طرح های جدید برای درهم شکستن کلیشه های طراحی علائم راهنمائی و رانندگی است.

مهدیزاده اشاره نمود: طرح جدید عابر پیاده در سطح شهرداری منطقه یک با رنگ ترافیکی چند جزئی با قابلیت مشخص شدن مسیر عبورعابر پیاده و از سمت چپ یا راست  با فلش و حق تقدم برای عابر پیاده در تقاطع یا محل عبور عابر و نیز قابلیت اجرایی خطوط مسیر نابینایان و همینطور کاهنده سرعت علائم هشدار برای رانندگان است.


.


لازم به توضیح است در صورت استقبال از شهرداریها برای تکمیل طرح که مشخص شدن مسیر نابینایان با ضخامت و مناسب سازی در پیاده راه و نیز اجرای کلمات برای شهروندان عادی است اقدامات ویژه ای انجام خواهد پذیرفت.

 


 

روابط عمومی شهرداری منطقه یک تبریز

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.