حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نخست وزیر ترکیه برای مذاکره در خصوص اقلیم کردستان عراق به بغداد می رود

شناسه : 7114 07 اکتبر 2017 - 7:21 389 بازدید

[ad_1] تبریز ما: بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که قرار است به زودی به دعوت حیدر العبادی همتای عراقی اش به بغداد سفر کرده و در خصوص روابط دو جانبه و اقلیم کردستان عراق به مذاکره و رایزنی بپردازد. به گزارش تبریز ما به نقل از ایرنا، یلدریم امروز پس از مراسم نماز […]

نخست وزیر ترکیه برای مذاکره در خصوص اقلیم کردستان عراق به بغداد می رود
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که قرار است به زودی به دعوت حیدر العبادی همتای عراقی اش به بغداد سفر کرده و در خصوص روابط دو جانبه و اقلیم کردستان عراق به مذاکره و رایزنی بپردازد.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایرنا، یلدریم امروز پس از مراسم نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تلاش ها برای تعیین جزئیات مورد بحث و زمان این دیدار ادامه دارد این دیدار بسیار با اهمیت خواهد بود و به همین علت باید با آمادگی کامل انجام شود.
وی با بیان این که ‘نیروهای نظامی ترکیه از پایگاه بعشیقه خارج نمی شوند’، افزود: نظامیان ترکیه به منظور آموزش افرادی که در مبارزه با داعش شرکت دارند، در پایگاه بعشقیه عراق حضور دارند و چون عراق نیز در حال مبارزه با داعش است و از آنجایی که مبارزان و مدافعان نینوا نیز در این راستا نقش مهمی را ایفا می کنند، معتقدیم که در این مورد مشکلی وجود ندارد.
وی با تاکید بر این که عراق اختیار بستن پایانه مرزی هابور را دارد، گفت: شمال عراق و هم دولت مرکزی این کشور از پایانه مرزی هابور استفاده می کنند ولی ما نسبت به بسته شدن تمام پایانه های مرزی با خواست حکومت مرکزی عراق احترام قائل هستیم.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب برادران ترکمن، کرد و عرب ساکن شمال عراق و همچنین حفظ مسیرهای تجاری و حمل و نقل به عراق، آغاز فعالیت پایانه های فیش هابور و اواکوی در غرب مرز هابور است و این پیشنهاد را ارائه کرده ایم و خواهان حمایت عراق در این زمینه هستیم.
وی اظهار کرد: هدف ترکیه در زمینه اعمال تحریم علیه شمال عراق٬ برادران کرد، ترکمن، عرب، ایزدی‌ها، آشوری‌ها و سایر گروه‌های قومی ساکن این منطقه نیست بلکه آنها باید در فضای امن در آنجا زندگی کنند و تباه کردن آینده آنها به هیچ عنوان مطرح نیست.
وی ادامه داد: مشکل ما با کسانی است که بر اساس منافع شخصی تصمیم گیری کرده اند و هدف ما این است که این افراد عواقب تصمیم خود را ببینند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.