حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز افتتاح شد

شناسه : 7198 09 اکتبر 2017 - 4:56 342 بازدید

[ad_1] تبریز ما: طی مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی تبریز، مدیر خانه تئاتر ایران و جمعی از اهالی هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز افتتاح شد. به گزارش تبریز ما به نقل از  روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، علی فتوحی، رییس هیات مدیره انجمن دانش اموخته های تئاتر تبریز شامگاه […]

انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز افتتاح شد
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: طی مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی تبریز، مدیر خانه تئاتر ایران و جمعی از اهالی هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز افتتاح شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از  روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، علی فتوحی، رییس هیات مدیره انجمن دانش اموخته های تئاتر تبریز شامگاه شنبه در آئین افتتاح این تشکل در خانه هنرمندان تبریز اظهار داشت: استارت تشکیل این انجمن از تیرماه ۹۵ شروع شده و با همکاری فرمانداری تبریز، هیئت موسس آن تشکیل و در مدت 9 ماه به طور رسمی ثبت گردید.
وی ادامه داد: در انتخاباتی که بین اعضای این انجمن برگزار شد، آقای جمال حسین پور توانا به عنوان مدیرعامل، علی فتوحی رییس هیئت مدیره، سیروس مصطفی نایب رییس، رامین ریاضی خزانه دار، و آقای فتحی پور هم دیگر عضو هیئت مدیره این تشکل انتخاب شدند.
فتوحی، هدف از تشکیل این انجمن را جذب افراد دانش آموخته و مستعد تئاتر تبریز و ایجاد هماهنگی در برنامه های مختلف عنوان کرد و گفت: جذب و افزایش مخاطبان تئاتر، نهادینه کردن تئاتر در جامعه، کارآفرینی برای فارغ التحصیلان این رشته، برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی، برگزاری برگزاری جشنواره های مختلف نمایشی، چاپ نشریات تخصصی و نیز جذب حامیان مردمی برای این رشته ی هنری و در نهایت، برقراری ارتباط دوسویه با گروه های دولتی و غیردولتی ملی و بین المللی از دیگر اهداف تعیین شده برای انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز بوده است.

زخم ماندگار هنرهای نمایشی با انحلال تشکل های تئاتر در اواسط دهه 80 / 400 تشکل یک شبه تعطیل شد!
مدیرکل کتابخانه های آذربایجان شرقی و از اساتید قدیمی تئاتر تبریز با اشاره به سیاست های حمایتی دولت محترم برای تاسیس تشکل های مردمی یادآور شد: هنوز هم بدنه ی هنرهای نمایشی کشور از زخم انحلال تشکل های تئاتری در اواسط دهه 80 رنج می برد.
به گزارش انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، شهرام خدایی، شامگاه شنبه در آئین افتتاح انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز در خانه هنرمندان تبریز تصریح کرد: در برهه ای از زمان ۴۰۰ انجمن نمایشی فعال در کشور داشتیم که در سال ۸۵ همه آنها و بسیاری از ان جی اوهای دیگر تعطیل شد.
وی با نقد سیاست های نادرستی که منجر به رکود تشکل های مردمی و در نتیجه حوزه فرهنگ و هنر در آن دوران شد اظهار امیدواری کرد که با سیاست های در پیش گرفته شده در دولت جدید، حوزه فرهنگ و هنر ایران زمین بار دیگر شاهد شکوفایی‌ و بالندگی باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.