حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

توسعه دوچرخه سواری؛ بازگشت فرهنگی برای حفظ محیط زیست

شناسه : 9585 13 دسامبر 2017 - 9:14 159 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز توسعه دوچرخه سواری را بازگشتی فرهنگی برایس حفظ محیط زیست عنوان کرد. به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مهدی یوسفی با بیان این مطلب افزود:حمل و نقل پاک یکی از اولویت‌های اصلی شهرهای بزرگ برای حفظ محیط […]

توسعه دوچرخه سواری؛ بازگشت فرهنگی برای حفظ محیط زیست
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز توسعه دوچرخه سواری را بازگشتی فرهنگی برایس حفظ محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مهدی یوسفی با بیان این مطلب افزود:حمل و نقل پاک یکی از اولویت‌های اصلی شهرهای بزرگ برای حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا است و مانیز سعی داریم زیرساخت های لازم را برای توسعه دوچرخه سواری یکی از ارکان اصلی حمل و نقل پاک ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: زندگی مدرن باعث شده تا بسیاری از شهرها از بسترهای طبیعی و فرهنگی خود جدا شوند ، در حوزه استفاده از مدهای حمل و نقل پاک اگر به درستی برنامه‌ریزی کنیم؛ می‌توانیم شهروندان را در این بازگشت فرهنگی به طبیعت زندگی خود کمک کنیم .

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز با تأکید بر اینکه وابستگی بیش از اندازه مردم به خودروهای شخصی معضلات دیگری مانند ترافیک و آلودگی هوا را به وجود می‌آورد؛ ادامه داد: وابستگی بیش از اندازه مردم به خودرو باعث شده تا الگوی رفتاری نامناسبی را درسطح شهرشاهد باشیم.

یوسفی ادامه داد: استفاده از دوچرخه بعنوان یک مد حمل ونقلی در ترافیک شهرها وایجاد زیرساختهای لازم بدین منظور وازهمه مهمتر فرهنگ صحیح استفاده ازآن ازجمله مواردی است که مستلزم برنامه ریزی طولانی مدت و تمرکز و استمرار و تاکید بیشتر است.

وی یادآورشد: امروز موضوع آلودگی زیست محیطی (هوا-صدا) در تبریز بسیار حائز اهمیت بوده و باتوجه به ارتباط جدی آن با سلامت شهروندان باید قطعا موردتوجه قرارگیرد.

وی همچنین گفت: دراین راستا استفاده ازمدهای حمل ونقل پاک وسبز وایجاد انگیزه وترویج استفاده ازدوچرخه درسفرهای کوتاه شهری کمتراز 5 کیلومتر باید در مباحث آموزش شهروندی و  سیاست گذاریهای حوزه ترافیک شهری گنجانده شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.