حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مضرات ترشیجات از زبان یک متخصص تغذیه

شناسه : 7012 04 اکتبر 2017 - 4:47 246 بازدید

[ad_1] تبریز ما: یک متخصص تغذیه با اشاره به مضرات ترشیجات فصلی گفت: نمک و سرکه عمده موادی هستند که در تهیه‎ی ترشیجات از آن‌ها استفاده می‎شود و در اکثر موارد نیز مصرف بیش از حد نمک در ترشیجات عوارض زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود می‎آورد. به گزارش تبریز ما به نقل از […]

مضرات ترشیجات از زبان یک متخصص تغذیه
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: یک متخصص تغذیه با اشاره به مضرات ترشیجات فصلی گفت: نمک و سرکه عمده موادی هستند که در تهیه‎ی ترشیجات از آن‌ها استفاده می‎شود و در اکثر موارد نیز مصرف بیش از حد نمک در ترشیجات عوارض زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود می‎آورد.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، دکتر حسن فرهاد غیبی، در این خصوص اظهار کرد: استفاده از ترشیجات و نمک سود کردن میوهها در سرکه و آب، متعلق به دورههایی بود که تکنولوژی به این حد پیشرفت نکرده و روش دیگری برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی وجود نداشت. اما اکنون با وجود یخچالها و فریزرهای پبشرفته، نیازی به این روش نیست.

وی افزود: افزایش فشار خون، تشدید بیماریهای قلبی-عروقی و ارزش غذایی بسیار پایین از جمله مضرات مصرف ترشیجات به شمار میآیند. همچنین تحریک اشتها در افراد چاق، تحریک معده برای دریافت مواد غذایی بیشتر و مشکلات گوارشی نیز از سایر مضرات هستند که سبب بروز مشکلات جدی در افراد میشوند.

فرهادغیبی گفت: در اکثر موارد، مسائل بهداشتی در تهیهی ترشیجات رعایت نشده و از مواد غذایی فاسد استفاده میشود و ارزش غذایی آن به طور کامل از بین میرود. از این رو اگر هدف، تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن باشد، باید از مصرف ترشیجات پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اکثر موادغذایی و سبزیجات و میوهها به صورت تازه خوری در دسترس عموم هستند و استفاده از محصولات با بافت تازه بر سایر محصولات ارجحیت دارد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.