حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ثبت‌ نام بیش از 9 هزار زائر اربعین حسینی در آذربایجان شرقی

شناسه : 7535 17 اکتبر 2017 - 8:04 183 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ثبت نام زائران اربعین حسینی در دفاتر و کارگزاران مجاز و مورد تایید این سازمان گفت: تاکنون 9 هزار و 889 نفر از مردم استان برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند. به گزارش تبریز ما، امیر روحی ملکی افزود: […]

ثبت‌ نام بیش از 9 هزار زائر اربعین حسینی در آذربایجان شرقی
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ثبت نام زائران اربعین حسینی در دفاتر و کارگزاران مجاز و مورد تایید این سازمان گفت: تاکنون 9 هزار و 889 نفر از مردم استان برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گزارش تبریز ما، امیر روحی ملکی افزود: این تعداد برای دریافت روادید در سامانه سقا ثبت نام کرده اند که برای 5 هزار و 438 نفر ویزا صادر شده است.

وی هزینه روادید اربعین حسینی را با توجه به متغیر بودن نرخ ارز بین یک میلیون و 950 هزار ریال تا 2 میلیون ریال در حالت نوسان اعلام کرد و گفت: 139 دفتر و شرکت زیارتی مجوزدار در امر ثبت نام از زائران و صدور روادید در سطح استان فعال هستند.

روحی با بیان اینکه زائرانی که در سامانه سقا ثبت نام می کنند مشمول بیمه هم هستند، خاطر نشان کرد: اجرای بیمه برای زائران از 20 کیلومتر مانده به مرز خروج شروع و تا 30 روز برای بازگشت اعتبار دارد.
وی افزود: صدور ویزای گروهی در سال جاری لغو شده است که این امر موجب سهولت رفت و آمد و منع ترافیک در مرز می شود و همچنین مانعی برای زائران پیاده اربعین که قصد بازگشت با وسیله هوایی را دارند، وجود ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: این استان سه موکب برای رفاه حال زائران تدارک دیده است که یک موکب در سامرا، یک موکب در شلمچه و یک موکب نیز با حمایت شهرداری در کربلا برای ارایه خدمات به زائران راه اندازی شده است.

روحی ادامه داد: همچنین برای ایام اربعین 2 پرواز مستقیم از تبریز در نظر گرفته شده که پرواز رفت در روزهای 14 و 15 آبان و برگشت نیز 21 و 22 آبان می باشد.
18 آبان سال جاری مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

پیاده ‌روی اربعین، حرکت خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) به سمت شهر کربلا در عراق به منظور بزرگداشت چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین و سوگواری در حرم آن بزرگوار است.

پیاده روی اربعین حسینی که همه ساله با حضور میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برگزار می شود، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام در جهان و نمایانگر وحدت و عظمت جامعه اسلامی است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.