حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اجرای تمهیدات ویژه برای احداث اقامتگاه در پایتخت تابلوفرش جهان

شناسه : 7320 11 اکتبر 2017 - 10:29 223 بازدید

[ad_1] تبریز ما: فرماندار تبریز از اجرای تمهیدات ویژه برای احداث اقامتگاه در سردرود، پایتخت تابلوفرش جهان خبر داد. به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، رحیم شهرتی‌فر، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان به پتانسیل بالای این شهر در جذب گردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان اشاره کرد و […]

اجرای تمهیدات ویژه برای احداث اقامتگاه در پایتخت تابلوفرش جهان
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: فرماندار تبریز از اجرای تمهیدات ویژه برای احداث اقامتگاه در سردرود، پایتخت تابلوفرش جهان خبر داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، رحیم شهرتی‌فر، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان به پتانسیل بالای این شهر در جذب گردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان اشاره کرد و افزود: احداث اقامتگاه‌های عمومی از حمایت‌های قانونی و دولتی برخوردار بوده و متقاضیان احداث اقامتگاه و هتل در سردرود نیز می‌توانند از سیاست‌های تشویقی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعطای پروانه ساخت رایگان و هم‌چنین تسهيلات وام از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله حمایت‌های دولت از این بخش است.
وی با بیان اینکه افتتاح مرکز تجارت جهانی تابلوفرش ایران در سردرود، رونق و توسعه این شهر را به دنبال دارد، یاد آور شد: علاوه بر وجود غرفه‌های نمایش و عرضه تابلوفرش در این مرکز، سالن آمفی تئاتر و دیگر امکانات عمومی در داخل آن، زمینه‌ی افزایش رفاه شهروندان و حل برخی از مشکلات آنان را  فراهم می‌کند. 

بر اساس این گزارش؛  سردرود یکی از شهرهای شهرستان تبریز است که در قسمت جنوب غرب شهرستان تبریز قرار دارد. هنر بافت تابلو فرش در سردرود قدمت زیادی دارد و گفته می‌شود که ۸۰ درصد از مردم آن به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این هنر کسب درآمد می‌کنند. 

در سال 91 تابلوفرش دستبافت ایران به نام سردرود در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور و در سال 93 نشان جغرافیای ملی تابلو فرش به نام سردرود توسط مرکز ملی فرش ایران ثبت شده است.

هم چنین در سال 95 تابلوفرش سردرود در سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو  (WIPO)در وین اتریش به ثبت جهانی رسید.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.