حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تندیس‌‌های شهری باید بر اساس رویه واحد و منسجم، طراحی و نصب شود

شناسه : 10100 27 دسامبر 2017 - 4:19 225 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، بر لزوم ایجاد رویه واحد در تبلیغات و فضاسازی محیطی تاکید کرد. به گزارش تبریز ما، میراعتماد عمادی در جلسه کمیته سیما و منظر شهری، فقدان مجسمه ماندگار را از نقد‌های وارد بر فضای محیطی شهر تبریز خواند و افزود: متاسفانه اولویت‌بندی، طراحی و نصب تندیس‌ […]

تندیس‌‌های شهری باید بر اساس رویه واحد و منسجم، طراحی و نصب شود
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، بر لزوم ایجاد رویه واحد در تبلیغات و فضاسازی محیطی تاکید کرد.

به گزارش تبریز ما، میراعتماد عمادی در جلسه کمیته سیما و منظر شهری، فقدان مجسمه ماندگار را از نقد‌های وارد بر فضای محیطی شهر تبریز خواند و افزود: متاسفانه اولویت‌بندی، طراحی و نصب تندیس‌ در شهر ما، کمتر در یک چارچوب مشخص صورت گرفته است؛ به عنوان مثال، چندین تندیس از استاد تبریز ما، در شهر نصب شده، اما هیچ‌یک در شان شاخص‌ترین چهره ادبی شهر نیست.
وی متذکر شد: طراحی و نصب تندیس‌ها در شهر ما با هزینه‌گذاری‌های متوالی صورت می‌گیرد، بدون این‌که خروجی کار، در حافظه عمومی شهر، ماندگار شود. 
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز ادامه داد: عموماً این هنرمندان و مجسمه‌سازان بوده‌اند که به اقتضای ذوق خود، تندیس یا مجسمه‌ای را کار کرده و به شهرداری عرضه کرده‌اند؛ کمتر پیش آمده که شهرداری در این خصوص پیش‌قدم شده و نیازهای محیطی شهر را بر طرف کند.
عمادی با تاکید بر این‌که نقش «کمیته سیما و منظر شهری» در این خصوص کارگشاست، افزود: امیدواریم فعالیت این کمیته با بهره‌مندی از کارشناسان زبده و مجرب، بدعت‌هایی را که در شهر نهادینه شده، برطرف کرده و هزینه‌‌گذاری بخش فضاسازی شهر را کاهش دهد.
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز اظهار داشت: هر شهر، به مشاهیر و مفاخر خود زنده‌است و کمیته سیما و منظر شهری می‌تواند با تکلیف برخی سیاستگذاری‌ها، طراحی تندیس‌ها و مجسمه‌ها را در قالب یک طرح جامع پیگیری کند.
وی متذکر شد: در بحث تبلیغات محیطی با مشکلاتی مواجهیم که ریشه در ضعف هماهنگی‌ها دارد. این ضعف با ورود کمیته سیما و منظری شهری باید مرتفع شود.
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز تاکید کرد: «بهار 97» شاهد آغاز رسمی برنامه‌های «تبریز 2018» و میزبانی‌های متعدد بین‌‌المللی خواهیم بود؛ از این رو لازم است تا تصمیم‌سازی‌های کمیته، سریع‌تر اجرایی شود.

جلسه کمیته سیما و منظر شهری، به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در برنامه‌های محیطی و فضاسازی «تبریز 2018» و «نوروز ۹۷»، با حضور قائم‌مقام شهردار تبریز، معاون فنی و عمرانی شهردار، معاون مالی و اقتصادی شهردار، مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران فرهنگی، جامعه‌شناسی و مدیریت‌شهری، بر گزار شد.

بر اساس ابلاغ شهردار تبریز و تصمیمات این کمیته، اجرای مباحث مختلف محیطی از قبیل نورپردازی ساختمان‌ها، طراحی و نصب آثار حجمی، المان‌ها، لوسترهای شهری، دکل‌ها و پایه‌چراغ‌ها، سایبان‌ها، مبلمان شهری، نیکمت‌ها، بیلوردها، سازه‌های تبلیغاتی و تابلوهای ترافیکی، در مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری، مطابق برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته سیما و منظر خواهد بود.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.