حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبریز سرشار از ایده های بکر برای تولید مستند است

شناسه : 10425 04 ژانویه 2018 - 3:50 150 بازدید

تبریز ما: کارگردان مستند «عیار مشروطه»گفت: تبریز به دلیل ویژگی های فراوان فرهنگی و تاریخی آن سرشار از ایده های بکر برای تولید مستند تاریخی است. محمود یارمحمدلو، که به عنوان یکی از نخستین مهمانان تبریز در سال ۲۰۱۸ در حاشیه بازدید کاروان سینما حقیقت به موزه مشاغل آمده بود، اظهار داشت: مطالعه تاریخ تبریز […]

تبریز سرشار از ایده های بکر برای تولید مستند است
پ
پ


تبریز ما: کارگردان مستند «عیار مشروطه»گفت: تبریز به دلیل ویژگی های فراوان فرهنگی و تاریخی آن سرشار از ایده های بکر برای تولید مستند تاریخی است.

محمود یارمحمدلو، که به عنوان یکی از نخستین مهمانان تبریز در سال ۲۰۱۸ در حاشیه بازدید کاروان سینما حقیقت به موزه مشاغل آمده بود، اظهار داشت: مطالعه تاریخ تبریز در ادوار و سده های گذشته نشان می دهد، این شهر مملو از سوژه ها و مظاهری است که می تواند مورد توجه همه مستندسازان قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال موضوع ستارخان و مجاهدت های وی در دوره مشروطه و نیز مقابله با روس ها یکی از درخشان ترین صفحه های تاریخ این سرزمین است که همواره جذابیت خود را دارد.

یارمحمدلو اظهار داشت: از سویی دیگر، فقدان تصویر مناسب و در خور شان برای ستارخان مشوق من در تولید مستند عیار مشروطه بوده و من تلاش کردم با مراجعه به منابع، گفتگو با صاحب نظران و آگاهان پرتوی به حیات این مبارز نستوه بیفکنم.

وی ادامه داد: روحیه و جسارتی که وی در دفاع از تمامیت ارضی و نیز پرچم ایران داشت بسیار پرشور است و من تلاش کردم که در مستند عیار مشروطه برای شخصیتی که از وی بر جای مانده است، وفادار بمانم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.