حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دور ایران در زمستان – پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی شهریار

شناسه : 8972 24 نوامبر 2017 - 6:39 198 بازدید

[ad_1] گوشه گوشه ایران مملو از جاذبه های طبیعی بکری است که در فصول سرد سال حال و هوای دیگری دارد. بایستی در زمستان از میان جنگل های سربه فلک کشیده به دل کویر زد و سپس پای در آبهای خروشان خلیج فارس گذاشت. متاسفانه سفر و گردش در ایران محدود به فصل بهار و […]

دور ایران در زمستان – پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی شهریار
پ
پ

[ad_1]

گوشه گوشه ایران مملو از جاذبه های طبیعی بکری است که در فصول سرد سال حال و هوای دیگری دارد. بایستی در زمستان از میان جنگل های سربه فلک کشیده به دل کویر زد و سپس پای در آبهای خروشان خلیج فارس گذاشت.

متاسفانه سفر و گردش در ایران محدود به فصل بهار و تابستان است در حالی که شروع فصل سرما و روزهای پر از سوز زمستانی هم می تواند روزهای جذاب و پرهیجانی را برای شما به ارمغان آورد.

 

در سرتاسر ایران مکان هایی قرار دارد که می تواند در فصول سرد سال گزینه انتخابی برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت باشد. 

 

می توان در فصل پاییز و زمستان به استان های آذربایجان و کردستان سفر کرد .کوهپایه ها و ارتفاعات سردسیری شمال و شمال غرب معمولا مقصد اسکی بازان، یخ نوردان، طبیعت نوردان ماجراجو و کلا هر نوع انسانی است که سرش برای یک چالش برفی در هوای کلی درجه زیر صفر حسابی درد می کند.

 

در آذربایجان شرقی پیست اسکی پیام قرار دارد که از قدیمی ترین و زیباترین پیست های اسکی ایران است. برای رسیدن به این پیست باید از تبریز که به سمت مرند حرکت کنید، بعد از حدود بیست کیلومتر به روستای زیبا و پلکانی به اسم «یام» می رسید که در دامنه کوه «می شو» قرار دارد. روبروی این روستا پیست اسکی «پیام» قراردارد. 

 

Image result for ‫پیست اسکی پیام مرند‬‎

 

 

آبگرم معدنی سرعین اردبیل نیز از بکرترین و دلچسب ترین نقاط گردشگری در فصل زمستان است. شهری که بارش برف در زمستان امانش نمی دهد و در عین حال آب تنی در استخرهای گرم آن لذت سفر را دوچندان می کند. 

 

دریاچه زریوار کردستان نیز یکی از جاذبه های شناخته شده کردستان است که گردشگران را در زمستان های همیشه برفی آن جذب می کند. تقریبا تمام سطح این دریاچه  در زمستان یخ می زند و طبیعتی بی مثال را پدید می آورد.

 

شمال ایران نیز در زمستان صفایی دیگر دارد.

 

در زمستان شمامی توانید انواع اقلیم ها را در گلستان تجربه کنید. از کوهستان های مرتفع گرفته تا مناطق کویری. در میان همه این ها، توصیه ما به شما سفر به جزیره آشوراده و تماشای اسب های زیبا و آزاد در آن جزیره است. که باید به اسکله بندرترکمن رفته و از آنجا با قایق به مقصد این جزیره حرکت کرد. تماشای چادرهای عشایر و زندگی سنتی آنان نیز در منطقه «گمیشان» در نزدیکی بندرترکمن خالی از لطف نیست.

 

 

سفرهای دل چسب زمستانی در ایران

 

روستای شیخ موسی- مازندران نیز در فصل زمستان طبیعتی قابل وصف دارد. آبشارهایی که در این منطقه  از سرمای هوا یخ می زنند بسیار دیدنیست و وجود یک امامزاده در این روستا نیز به غنای معنوی سفر می افزاید. برای رسیدن به این روستا باید از شهر بابل به سمت گلوگاه حرکت کنید و پس از رسیده به گلوگاه 20 کیلومتر دیگر هم در جاده گلوگاه برانید تا به روستای شیخ موسی برسید.

 

تله کابین بام سبز گیلان هم در زمستان جاذبه ای شگفت است. جایی که از فراز آن می توان دره های فوق العاده پوشیده از برف را به تماشا نشست.

 

و اما زیبایی های ایران در فصل زمستان تنها به استان های غربی و شمالی محصور نمی شود بلکه استانهای شرقی و جنوب کشور هم مملو از جاذبه های گردشگری زمستانه هستند.

 

 آبگرم می اندشت خراسان شمالی یکی از جمله این جاذبه هاست. در آب و هوای سرد زمستان خراسان شمالی آب تنی کردن در چشمه آب گرم ایوب پیامبر (ع)  بسیار دلچسب است برای رسیدن به این چشمه، بایستی از بجنورد به سمت گیفان حرکت کنید. در فاصله حدود 95 کیلومتری بجنورد در شمال روستای «حاجی عبدالوهاب» این چشمه آب گرم در خدمت شما است. علت نامگذاری آن هم به اینجا بر می گردد که اهالی اعتقاد دارند مقبره ای که در کنار این چشمه قراردارد متعلق به حضرت ایوب (ع) است.

 

 آبشار آبگرم خراسان رضوی نیز از جاذبه های طبیعی استان است. آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود 40 درجه هم می رسد. این آبشار در حدود 5 کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای «آبگرم» قرار دارد. 

 

سفرهای دل چسب زمستانی در ایران

 

زمستان فردوس و بشرویه در  خراسان جنوبی نیز لذتی خاص دارد. در فردوس می توانید در باغ های انار سلفی بگیرید و در بشرویه هم تا دلتان بخواهد بناهای تاریخی مربوط به دوره های مختلف وجود دارد.

 

و اما در سیستان و بلوچستان جنگل های حرا جاذبه ای بس متفاوت است. این جنگلها در اطراف رودخانه فصلی باهو کلات و خورباهو قرار دارد، یک رودخانه آب شیرین که به دریای عمان می ریزد. در این رودخانه می توان «گاندو» تمساح خجالتی را هم تماشا کرد. 

 

جنوب ایران نیز در زمستان هوای دیگری دارد. بندر سیراف در بوشهر با داشتن آثار تاریخی بسیار و طبیعتی بی نظیر بسیار جذاب است.  دره تندیس ها در هرمزگان ، جزیره هنگام و دره چاهکوه  که با شکلی فوق العاده عجیب و منحصر به فرد که بر اثر باران و فرسایش خاک به شکل یک اثر هنری عظیم الجثه درآمده از ناب ترین مناظر طبیعی ایران به شمار می روند و فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به این مناطق است.

 

سفرهای دل چسب زمستانی در ایران

 

شوش و زیگورات چغازنبیل- خوزستان نیز در زمستان از آب و هوای فوق العاده برخوردار است و آثار تاریخی و زیبای این منطقه می تواند جالب توجه باشد.کاخ آپادانا، تپه آکروپل، کاخ شاوور و مقبره حضرت دانیال (ع)، زیگورات (نوعی معبد) سه هزار و 300 ساله چغازنبیل هم در 15 کیلومتری شهرشوش قرار دارد.

 

کویر لوت- کرمان کویرترین کویر ایران نیز در زمستان تماشایی است که ابتدا باید از شهر سرسبز ماهان حرکت کرد و وارد یک جاده کوهستانی شد. جالب اینکه چند ده کیلومتر کنار کویر لوت قبل از کویر به یک منطقه زمستانی و برفی به نام سیرج می رسید بعد از آن باید به سمت گرم ترین نقطه جهان یعنی شهداد حرکت کنید و بعد هم به کویر لوت رسید.

 

سفرهای دل چسب زمستانی در ایران

 

برای گردشگری در ایران می توان از شمال تا جنوب راهی شد، می توان از میان جنگل های سربه فلک کشیده به دل کویر زد و سپس پای در آبهای خروشان خلیج فارس گذاشت. ایران در تمام فصل ها دیدنیست.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.