حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بهره گیری از اینترنت اشیا در حوزه عملکردی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری

شناسه : 12805 12 آوریل 2018 - 8:00 267 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، طرح پیشنهادی استفاده از اینترنت اشیا را در حوزه های مختلف سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری را مورد بررسی قرار داد. به گزارش تبریز ما به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، در جلسه ای که درمحل سازمان سیما […]

بهره گیری از اینترنت اشیا در حوزه عملکردی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری
پ
پ

تبریز ما: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، طرح پیشنهادی استفاده از اینترنت اشیا را در حوزه های مختلف سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، در جلسه ای که درمحل سازمان سیما و منظر و فضای سبز و با حضور مدیران عامل و معاونین این دو سازمان برگزار گردید، پروژه های پیشنهادی اینترنت اشیاء در پارک ائل گلی تبریز به صورت پایلوت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، با اشاره به لزوم  توسعه خدمات شهر هوشمند به تشریح جزییات این طرح پرداخت و گفت: امروزه با رشد سریع تکنولوژی و علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا مواجه هستیم که از آن میان، مفهوم شهر هوشمند و به دنبال آن ظهور مفاهیمی تحت عنوان اینترنت اشیا یا Internet Of Things اهمیت ویژه ای یافته است.

احمد فیضی  ادامه داد: براین اساس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز برنامه های کاری خود را با رعایت استانداردهای بین المللی و دستورالعمل های اجرایی از سوی سازمان های بالادستی از جمله وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و مرکز ملی فضای مجازی در این حوزه آماده کرده و پیاده سازی شاخص های اصلی شهر هوشمند و پروژه های مبتنی بر اینترنت اشیا را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی افزود: در فاز اول پایلوت پروژه اینترنت اشیا در پارک ائل گلی، چهار پروژه پیشنهاد می شود که شامل آبیاری هوشمند، مدیریت پسماند و زباله هوشمند، روشنایی هوشمند وپارکنیگ هوشمند خواهدبود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: طی رایزنی های انجام شده با مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری، دو پروژه  روشنایی هوشمند و پارکینگ هوشمند در فاز اول اجرا در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

 فیضی اظهار امیدواری کرد: امید است با موافقت ها و نظر مثبتی که از سوی جناب آقای دکتر مدبر در خصوص این پروژه اعلام شد، کارگروه های تخصصی تشکیل و این پروژه به صورت پایلوت در پارک ائل گلی تبریز، هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی شود.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری، در خاتمه با تاکید بر لزوم و تسریع توسعه سامانه های paperless و نیازمندی های زیرساختی آن سازمان، از پیاده سازی پروژه اینترنت اشیاء در پارک ائل گلی استقبال کرد و این پروژه را در جهت توسعه خدمات تکنولوژیک در فاز اول، و در بخش های روشنایی هوشمند و پارکینگ هوشمند امری ضروری و مهم دانست.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.