حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از سه پروژه زیرساختی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری

شناسه : 12091 04 مارس 2018 - 3:24 373 بازدید

تبریز ما: استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه شهردار تبریز از سه پروژه زیرساختی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری بازدید و در جریان آخرین مراحل پیشرفت‌های اجرایی قرار گرفت. به گزارش تبریز ما، دکتر مجید خدابخش و مهندس ایرج شهین‌باهر، از روند اجرای پروژه بازآفرینی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره‌الشعرا، پیاده‌راه و محوطه موزه قاجار و مرکز […]

بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از سه پروژه زیرساختی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری
پ
پ

تبریز ما: استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه شهردار تبریز از سه پروژه زیرساختی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری بازدید و در جریان آخرین مراحل پیشرفت‌های اجرایی قرار گرفت.

به گزارش تبریز ما، دکتر مجید خدابخش و مهندس ایرج شهین‌باهر، از روند اجرای پروژه بازآفرینی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره‌الشعرا، پیاده‌راه و محوطه موزه قاجار و مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز بازدید کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، در بازدید از پروژه بازآفرینی و احیای مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، در جریان فازهای مختلف این پروژه فرهنگی و تاریخی قرار گرفت و از  تلاش‌ عوامل اجرایی و مدیریتی این پروژه، قدردانی کرد.

این پروژه نفیس، با زیربنای ۱۱هزار مترمربع، از وسیع‌ترین اقدامات شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شمال‌غرب کشور به شمال می‌رود.

تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز، بخش‌های خدماتی، رفاهی و جنبی از جمله آیتم‌های این پروژه است.

شهرداری تبریز، با در نظر داشتن وضعیت بلاتکلیف مقبره‌الشعرا، از سال ۹۳ بازآفرینی و احیای این مجموعه تاریخی و فرهنگی را با برآورد ۵۰ میلیارد تومان در مجموعه دو ضلع شمالی و جنوبی عهده‌دار شده‌است. بر این اساس، عملیات عمرانی در ضلع جنوبی پروژه که مربوط به نگارستان امام خمینی(ره) است، در آخرین مراحل است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه، از پیاده‌راه و محوطه موه قاجار بازدید کرد.

محوطه‌سازی موزه قاجار، از اقدامات اساسی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری است که سال گذشته با ۴۰ میلیارد ریال تومان هزینه در بخش های مختلف تملک و اجرا، به بهره‌برداری رسیده‌است.

این پروژه در حال حاضر با محوطه ای ۲ هزار ۵۰۰ متری و جا نمایی صندلی و نیمکت های مناسب با محوطه مکان مناسبی برای استراحت موقت گردشگران و بازديدكنندگان است. همچنین پیاده‌راه مقابل این موزه قاجار، این مرکز تاریخی را به مقبره الشعرا  وصل می کند.

دکتر خدابخش، در ادامه از آخرین مراحل تکمیلی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز بازدید کرد.

این پروژه  که به عنوان مرکز افتتاح رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۰ هزار  متر مربع، طراحی و اجرا شده است.

سالن همایش اصلی با گنجایش۱۵۰۰ نفر، سالن همایش دوم به گنجایش ۵۰۰ نفر، سالن‌های جانبی، پارکینگ‌های اصلی و فرعی، فضاهای رفاهی و خدماتی، کلاس‌های آموزشی و  مجموعه پله‌های برقی و آسانسورها، از بخش های عمده پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز است.

در بازدید استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز، مهندس پورمهدی معاون عمرانی استاندار و مهندس اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، حاجی زاده مدیرکل ارتبازات و بین‌الملل شهردار تبریز نیز حضور داشتند.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.