حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

باید در راستای توامان توسعه متوازن اقتصاد و محیط زیست فکر کنیم

شناسه : 10503 07 ژانویه 2018 - 4:59 312 بازدید

تبریز ما: سعید نیکو خصلت گفت: باید به توسعه متوازن اقتصاد و محیط زیست فکر کنیم اما در کشور ما صورت مسئله این معضل به شکل مناسبی طرح نشده است. به گزارش تبریز ما، سعید نیکو خصلت، رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار در گزارشی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز از فعالیت […]

باید در راستای توامان توسعه متوازن اقتصاد و محیط زیست فکر کنیم
پ
پ


تبریز ما: سعید نیکو خصلت گفت: باید به توسعه متوازن اقتصاد و محیط زیست فکر کنیم اما در کشور ما صورت مسئله این معضل به شکل مناسبی طرح نشده است.

به گزارش تبریز ما، سعید نیکو خصلت، رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار در گزارشی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز از فعالیت های این کمیسیون گفت : برای رفع دغدغه آلودگی هوای تبریز اجرای طرح (L.E.Z) از خواسته های و اهداف کمیسیون بود که خوشبختانه با دستور استاندار این طرح در محدوده مرکزی شهر اجرایی شد.

نیکوخصلت تصریح کرد: از موارد دیگری که در کمیسیون بررسی شد، معاینه فنی خودروها در تبریز بود معاینه فنی خودروها یک ضرورت است و در این راستا محدوده کنترلی معاینه فنی باید به 35 کیلومتری تبریز توسعه یافته و باید بر کیفیت معاینه فنی ها دقت شود.

وی افزود: در خصوص استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت جلسات متعددی در کمیسیون برگزار شده است که در نهایت برای عدم استفاده از مازوت ضرورت دارد فشار گاز ورودی به تبریز افزایش یابد تا به سمت استفاده از مازوت نرویم.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بررسی میزان آلایندگی اتوبوس ها و سایر آلاینده ها مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری ورود 900 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری تبریز ضروری است

وی با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست به این جمع بندی رسیده است که حداقل سرمایه گذاری و خرید بیش از 500  اتوبوس در تبریز ضروری است افزود: در این راستا از کمیسیون سرمایه گذاری خواستار ارائه راهکار برای نحوه خرید اتوبوس های یورو5 هستیم.

نیکو خصلت اظهار داشت: در خصوص شهر هوشمند و ناوگان هوشمند شهری سیستم کامپیوتری ایجاد خواهد شد تا ترافیک و زمانبندی مناسبی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تبریز ظرفیت لازم برای رونق حمل ونقل دوچرخه ای را دارد، گفت: شرکت هلندی که در این زمینه در چند کشور فعال است پکیج سرمای گذاری مناسبی پیشنهاد داده است به نظر می رسد در صورت پیاده سازی آن در تبریز به تغییرات رفتار ترافیک شهروندی منجر خواهد شد.

نیکوخصلت در خاتمه بیان کرد: پیوست توسعه پایدار و محیط زیست برای هر پروژه را الزامی کرده ایم که برای تصویب به شورا ارائه خواهیم داد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.