حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبریز از لحاظ توپوگرافی برای دوچرخه‌سواری مناسب است

شناسه : 9534 12 دسامبر 2017 - 3:32 166 بازدید

تبریز ما: رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی تبریز این شهر را از لحاظ توپوگرافی و شرایط جغرافیایی برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری مناسب دانست. به گزارش تبریز ما، سعید نیکوخصلت در کارگاه تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری در تبریز یادآورشد: علیرغم اینکه باور عمومی این است که تبریز دارای شیب تند بوده و […]

تبریز از لحاظ توپوگرافی برای دوچرخه‌سواری مناسب است
پ
پ

تبریز ما: رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی تبریز این شهر را از لحاظ توپوگرافی و شرایط جغرافیایی برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری مناسب دانست.

به گزارش تبریز ما، سعید نیکوخصلت در کارگاه تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری در تبریز یادآورشد: علیرغم اینکه باور عمومی این است که تبریز دارای شیب تند بوده و برای دوچرخه سواری مناسب نیست؛ بر اساس ارزیابی های انجام شده تبریز دارای شیب کمتر از 5 درصد بوده و کاملا برای دوچرخه سواری مناسب است.

وی ادامه داد: این شهر در بین دو کوه واقع شده است و به این دلیل مشکل آلودگی هوا در تبریز به مراتب از شهرهای دیگر بیشتر است به همین دلیل باید به استفاده از حمل و نقل پاک توجه ویژه ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز اظهارکرد: برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر باید اقداماتی از جمله سیاست گذاری، ایجاد فضای مناسب، تربیت نیروی انسانی و سیستم ارزیابی برای حصول نتیجه مناسب ایجاد شود.

نیکوخصلت ادامه داد: برای رسیدن به این هدف و فرهنگ سازی در بین شهروندان باید از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و فضای دانشگاهی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه توسعه دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های این نوع حمل و نقل پاک بسیار کم هزینه است خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های شهری برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری از ایجاد و توسعه سایر حمل و نقل های شهری کمتر هزینه دارد و نتیجه ای ارزشمندتر برای رسیدن به هوای پاک را در پی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: اکنون همه‌ی کشورهای توسعه یافته به سمت انرژی های پاک حرکت می کنند و کشور ما نیز با ایجاد زیرساخت و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی می تواند به سمت این هدف مهم حرکت کند.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.