حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

انتقال پیام‌ ناب مکتب حسینی رویکرد برنامه های فرهنگی وهنری شهرداری در ایام محرم

شناسه : 6657 24 سپتامبر 2017 - 8:17 205 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز گفت: شهرداری کلانشهر تبریز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و مذهبی در ایام محرم با رویکرد انتقال پیام ناب مکتب حسینی یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی می دارد. به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به اینکه امام حسين […]

انتقال پیام‌ ناب مکتب حسینی رویکرد برنامه های فرهنگی وهنری شهرداری در ایام محرم
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز گفت: شهرداری کلانشهر تبریز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و مذهبی در ایام محرم با رویکرد انتقال پیام ناب مکتب حسینی یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی می دارد.

به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به اینکه امام حسين (ع) با قيام تاريخي و خونين خود درس آزادگي ، شرف و حريت به تمامي دنيا و آزادانديشان تاريخ داد ،گفت: در ایام عزاداری محرم باید کاری کنیم که مکتب امام حسین (ع) که هدفش امر به معروف ونهی از منکر  بود، تقویت شود.

حمیدی افزود : شهرداری تبریز با فضا سازي تبليغي شهرمتناسب با ايام محرم و نصب پرچم در سطح شهر تبریز ، میادین ، معابر ، پل ها و تقاطع های شهری ، به استقبال ماه محرم الحرام و تاسوعا و عاشورای حسینی رفته است.

حجت الاسلام احمد حمیدی ، تعظيم و تكريم شعائر اسلامي با محوريت عاشوراي حسيني معرفی جلوه‌های زیبای قیام حسینی به عموم شهروندان، انتقال مفاهیم و پیام‌های ناب عاشورای حسینی به نسل جوان، تحقق آموزه‌ها و منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت پاسداشت ایام ماه محرم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری جهت تغییر فضای شهر در ماه محرم را از مهمترین اهداف موردنظر در اجرای این ویژه برنامه‌‌ها برشمرد. 

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز  با تاکید بر توجه به محتوای فرهنگی برنامه‌ها افزود: برجسته نمودن سه عنصر حماسه و عزت ، منطق‌، عقل و عاطفه در قيام حسيني، محرم و عاشورا‌، روح نهضت انقلاب اسلامي، جهت‌گيري و پشتوانه پيروزي آن، عمق بخشي به مفاهيم ناب اسلامي با استفاده از شورحسيني،  فرهنگ سازی تذکر لسانی ،هويت‌افزايي ديني شهروندان در بستر مناسبت عظيم عاشورا و توجه ويژه به نقش زنان در پيام‌رسانی انقلاب عاشوراي حسيني در این برنامه‌ها مدنظر قرار می‌‌‌گیرد. 

حجت الاسلام احمد حمیدی از برگزاری  همایش ها،  نمایشگاهها و کارگاههای سیار پیام های نهضت عاشورا و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی در ایام محرم وصفر و برگزاری جلسات بصیرت افزایی در خصوص بررسی مصادیق معروف ومنکر  در مراکز فرهنگی مناطق دوازده گانه شهرداری خبر داد وافزود :  مشارکت در اجرای یادواره شهدا در ایام محرم ،اجرای نمایش های آینی ،پخش فیلم های عاشورایی در آمفی تئاترهای شهرداری از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری است که در ایام محرم برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخش عمده برنامه‌های فرهنگی وهنری  به کودکان اختصاص دارد که در قالب مسابقات نقاشی، مراسم عزاداری ویژه کوکان، قصه‌گویی و غیره با محوریت فرهنگسراها اجرا می‌شود.

وی همچین از توزیع بسته های آموزش شهروندی توسط سازمانهای ذیربط شهرداری در ایام محرم در بین هیات های حسینی کلانشهر تبریز خبر داد و اظهار داشت:  اجرای برنامه های معرفتی تحت عنوان از فضیلت فراموش شده توسط روحانیون وائمه جماعات شهرداری برای کارکنان ، همایش عاشورا، قرائت  زیارت عاشورا درمراکز فرهنگی وپارکهای بانوان  جزو برنامه‌های این ماه قرار دارد.

حمیدی در پایان ابراز امید واری کرد: مراسم ایام محرم و آیین های دینی و مذهبی هر چه باشکوه تر وپر محتوا تر در خور شان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شود تا زمینه آشنایی و انس بیشتر مردم با اسوه کرامت و هدایت را بیش از پیش در ماه محرم فراهم شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.